♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Varför finns inte snygga kläder till oss överviktiga???

Kategori: Allmänt

En sak jag länge irriterat mig över är att det inte finns så mycket att välja i klädväg när man drar storlek 50 och uppåt.

Jag tycker inte om det faktum att det såväl i postorderkataloger som på de stora affärskedjorna; H&M, Lindex, Kapp-Ahl för att nämna några, är speciella "plus-avdelningar" där klädurvalet är starkt begränsat och inte alls lika snyggt som kläder i "normala" storlekar!

Varför måste vi som är överviktiga nöja oss med tråkigare kläder än andra kvinnor?

Har fått hem ett gäng kataloger nu från H&M, Haléns, Ellos, Laredoute och det finns så mycket snyggt där som jag så gärna skulle vilja ha, men det mesta är bara upp till storlek 46 eller på sin allra höjd 48 :-(

Varför kan de inte ha ALLA kläder i storlek 36 till åtminstone storlek 56?? Någon som vet?

Vad tycker DU om detta? Håller du med mig?



Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Jag håller med dig och har tänkt på det ofta. Och det är ALLTID tantiga kläder, inget ungdomligt och mordernt direkt... :(

    Jag råkade skriva på en persons blogg och mina "bantarbritta" uppgifter var ifyllda, väldigt uppenbart att det var jag som skrev det... känns inte sådär jättekul. :( Han har lovat att ta bort det, men det står fortfarande kvar och det var flera timmar sen.

    2008-09-21 | 20:02:05
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: