♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

2:a advent, julmarknad & promenad

Kategori: Allmänt

I morse fick jag ett sånt där anfall av allmänt "självförakt". Jag kände mig verkligen fet och äcklig, och när jag får den känslan mår jag så jäkla psykiskt dåligt och blir grinig och sur som en gammal surkärring. Det mesta av mitt fläsk sitter tyvärr runt magen och jag känner direkt när jag gått upp något kg. Jag vet ju att man inte ska tänka negativt om sig själv utan man ska försöka äääälska sig själv som man är, men det är lättare sagt än gjort när den där "fettdjävulen" sitter på ens axel och säger hur fet och äcklig man är...

Vi gick iaf iväg på julmarknaden på förmiddagen och det var riktigt mysigt. Tomtenissar var på plats och delade ut små godisstrutar till barnen, och jag som bara skulle titta köpte en stooor mistel för bara 20 kronor, jättefin, samt hembakade saffransbullar och frukostbullar bakade på dinkelmjöl.

Efteråt gick jag en omväg hem så jag fick mig en 30-minuterspromenad (första gången på länge) och nu känns det mycket bättre. Vädret var för omväxlingens skull riktigt bra idag, inget regn eller blåst. När jag får de där "självföraktsanfallen" så botar jag dem bäst genom att röra på mig :-)



Julkärvar och i lådan på marken till höger ligger mistlarna



......och så var jag tvungen att ta en bild på pulkabacken som jag gick förbi på promenaden.....ser ni den ynkliga lilla snöfläcken....? :-)


Ha nu en fortsatt trevlig 2:a advent :-)  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: