♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Julhandlat

Kategori: Vikt & mått

Har nyss kommit hem efter att ha handlat på Willys, bl a julskinka förstås. Jag köper inte färdigkokt - nej färsk, rimmad ska det vara som jag ugnsbakar - mums! Passade på att handla det mesta till julen idag för nästa vecka vägrar jag åka till stora köpcentrum. Jag fullkomligt hatar köpgalna, hysteriska människor! Jag blir hyperstressad ibland dem!

Vikten i morse var 108,8. Kommentar överflödig. Men imorgon bör det ju vara bättre siffror igen.

Har beslutat mig för att satsa på att försöka hålla vikten över julen, går jag dessutom ner så är det ju bara bonus ;-) Jag vill ju gärna unna mig lite godsaker på julen. Ska dock skärpa mig vad gäller motionen. Jag har knappt promenerat något på sistone, jag som fick in en så bra rutin i höstas!? Men ska jag hålla vikten nu över julen så får jag banne mig ta och skärpa mig!

Sedan efter helgerna så SKA jag fortsätta gå ner i vikt. Jag vill ju komma till mitt första delmål någon gång! Dock är jag rätt nöjd ändå, jag var ju faktiskt uppe i 111 kg i somras! Jag är trots allt nöjd att jag vände detta istället för att fortsätta öka i vikt!

Nä, slutsvamlat för denna gång. Nu ska vi strax äta pannkakor som sambon stekt :-.)

Ni får ha det så bra :-)

Kram

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Hej vännen! Du gör verkligen rätt i att handla nu.. Ska vi hålla vikten tillsammans över julen... Skulle behöva göra det med..

    Kramen

    2008-12-15 | 19:02:13
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Ner 50 Kg säger:

    Hej!



    Jag är en ny viktbloggerska som fått inspirationen från bl.a dig, "sannasuppner", "ner40kg" osv att ta tag i min vikt och försöka så gott det går!



    Min STARTVIKT från och med idag är 115 kilo.

    Detta ska jag förvandla till min MÅLVIKT på 65 kilo.



    Jag kommer använda mig utav Viktväktarnas metod, men utan möten då en student ekonomi inte tillåter.. :)



    Det ska bli spännande att påbörja den här resan, jag är så spänd inför min första vägning om en vecka..!



    Följ mig gärna! Tillsammans blir man starkare!

    Stor kram / J. :)

    2008-12-15 | 23:25:13
    Bloggadress: http://nerfemtiokg.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Hej vännen! Hoppas du får en fin dag och syn att du inte bodde lite närmare så kunde du hänga på mig och britta till ikea idag... =)

    Ha en fin dag i allafall...

    kramar om

    2008-12-16 | 08:53:32
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: