♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Samma land?

Kategori: Allmänt

Pratade nyss med de mina uppe i norr och de hade 16 minusgrader nu! Här är det 5 plusgrader, småregnar och all snö är borta!

Den här tiden på året längtar jag hem; jag vill ju ha knarrande snö och kyla så här års, inga plusgrader!

Våren, sommaren är dock mycket finare här nere. Det är alldeles för kort där uppe.

Ja, ja - man kan inte få allt ;-) Men vilka kontraster!

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Hos oss snöar det! Men det är rätt milt ändå kände jag nu när jag var ut och tog in hästarna.

    Jag sätter upp alla paketen på en gång! Förrförra året fungerade det inte så bra. Dottern ville öppna alla paket på en gång så tillslut fick jag sätta kalendern så högt att hon inte nådde den. ;)

    Förra året gick det över förväntan, så det borde gå bra nu med. Hoppas jag. ;)

    Däremot har hon fått en kalender av sin mormor med såna små lådor som man öppnar varje dag, och den är ju väääldigt lätt att tjuvkika i (jag har redan tjuvkikat... ;) Hihi), så frågan är om jag får göra som du sa där, lägga i en sak varje dag istället. Smart! :)

    2008-11-29 | 19:22:32
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Hej vännen! Här har det regnat hela dagen =( Blev inge skyltsöndag =( Men har haft en underbar helg ändå..

    Kramen

    2008-11-30 | 22:36:02
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Men vännen nu saknar jag dig!!! Vill ha ett inlägg av dig =) kramen till dig

    2008-12-01 | 12:38:21
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: