♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Söndag

Kategori: Allmänt

Jaha, så var det redan söndag igen. Inte klokt vad tiden går fort. Idag blir det lugna puckar; lilltösen får stanna inne med mig idag medan sambon och bonusgrabben beger sig till pulkabacken. Hon är så snuvig och hostig stackarn och det blev bara än värre efter gårdagens pulkaåkande. Hon sprang ju upp i backen och åkte massor med gånger trots att hon egentligen inte var så pigg; barn orkar ju mer än de egentligen orkar när det är något roligt ;-)

Jag ska plocka undan lite och dammsuga. Sedan måste jag ta och kolla adventsstakarna och stjärnan så de fungerar till nästa helg. Ska bli så mysigt då! Skulle så gärna vilja få tag i några nya julgardiner till köket också. Fönstret är så knepigt beläget så det fungerar bäst med en kappa, och jag såg en jättesöt i Jotex med det här mönstret:



.......men dels så verkar den inte finnas kvar längre och dels så måste man ju skicka efter för minst 200 kronor så det känns lite onödigt när jag ändå inte ska ha något mer därifrån. Det är knepigt att få tag i fina kappor, längder finns ju hur mkt som helst att välja på, men någonting ska jag väl kunna hitta för jag vill verkligen ha något nytt i fönstret!

Har ni några tips kanske?

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Jättesöta gardiner! :)

    Tack för den fina kommentaren, det känns lättare nu. Jag har en nära vän som inte behandlar mig väl och gärna sätter sig på mig så fort tillfälle ges. Jag har insett att enda chansen att gå vidare och kunna må bra är att säga upp kontakten och det känns väldigt hårt... Hur gör man "slut" med en vän?

    Men nu har jag fått prata av mig och fått lite mer distans, men även insett hur det ligger till. Vi får se hur det går.

    Hur går det med tjejen? Börjar hon bli piggare?

    2008-11-23 | 19:29:59
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Du har en award att hämta hos mig! :)

    2008-11-24 | 09:03:57
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: