♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Söndagskväll 28/9

Kategori: Allmänt

Ja, så är det söndagskväll igen. Gud vad dålig jag är på att uppdatera; dels beror det väl på att jag inte har tid, och det är väl positivt att man har ett annat liv än att sitta vid datorn - men dels beror det väl på att jag inte har så förskräckligt mycket att berätta ;-) Jag lever ett ganska lugnt liv utan större sensationer ha ha - det är jag jättenöjd med men det kanske inte är så roligt att läsa om tråkiga vardagshändelser, eller vad tycker ni?

Fast egentligen tycker jag att en dåligt uppdaterad blogg är bland det tråkigaste som finns; såna bloggar fastnar jag aldrig i.

Iallafall så gick vi tipsrundan i morse kl 10. Det är en härlig slinga på cirka 3 km i skogen, mycket uppförsbackar också som är bra när man ska bränna fläsk ;-) Solen sken och det var så där otroligt underbart höstväder - jag älskar verkligen hösten! Jag känner också att det är lättare att gå än det var för ett par veckor sedan. Inte lika flåsigt som vanligt ;-)

Jag har ju satt ribban lågt; att jag ska promenera minst 3 dagar i veckan á 30 minuter; denna vecka har jag dock promenerat 5 dagar á 30 minuter (idag tog det visserligen 45 minuter men då stannar man ju då och då), så jag känner mig så nöjd med mig själv.

Imorgon är det vägning. Spännande, spännande. Förra måndagen, en vecka imorgonbitti, vägde jag ju 110,3. I fredags morse var jag nere i 108,5, så även om jag nu gått upp något hekto under helgen så har jag ju iallafall gått ner sedan förra måndagen! Jag måste säga att belöningslistan gjorde susen! Nu känner jag mig grymt sporrad att komma ner till de där delmålsbelöningarna; och tänk vilken lycka om/när jag kommer ner till 99 kg och får unna mig en ansikts/kroppsbehandling!?

Nej, nu är det dags för lite middag. Jag ska äta spenatsoppa med ägghalvor i - mums!

Hoppas ni också haft en bra helg?

KRAM

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Vad härligt att du har ökat motionen, ta bara det lugnt så du inte får jätte ont i fötterna nu bara. Lycka till i morgon nu, ska bli spännade.

    kram sanna

    2008-09-28 | 21:55:49
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Har du sökt hjälp för det? tänkte om det går att göra någonting åt det?

    2008-09-28 | 22:08:43
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: