♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Män som hatar kvinnor

Kategori: Allmänt

                                   

Vi såg filmen "Män som hatar kvinnor" igår kväll, och vi tyckte.......inte att den var så väldigt bra. Jag tror vi är ensammast i Sverige om att tycka det, för jag har bara hört en massa superlativ uttalas om denna film. Kanske man upplever filmen bättre om man läst böckerna?? Jag vet inte.

Den var ju utan tvekan välspelad med bra skådespelare; men den var alldeles för lång, 2 timmar och 26 minuter, vilket gjorde att första halvan av filmen var väldigt seg. Dröjde längre än en normallång film innan det började hända lite så att säga. Tycker att handlingen var ganska tunn; en utredning om ett 40 år gammalt försvinnande. Nej, jag blev besviken för jag var så säker på att den skulle vara bra, men man ska aldrig lyssna på vad andra tycker, den saken är säker.

Skulle jag sätta ett betyg på skalan 1-5 så skulle det nog bli en stark 2:a - och då är det skådespelarinsatserna som förstärker 2:an...

Kommentarer

  • marie säger:

    Det kanske var tur att vi inte fick tag på filmen i fredags...över 2 timmar...då hade jag somnat för länge sedan...



    hoppas sin helg varit bra!

    kram

    2009-08-30 | 21:47:28
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/
  • marie säger:

    Det kanske var tur att vi inte fick tag på filmen i fredags...över 2 timmar...då hade jag somnat för länge sedan...



    hoppas sin helg varit bra!

    kram

    2009-08-30 | 21:47:44
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/
  • Kia säger:

    Å jag som hört att den skulle vara bra? Har inte sett den. Men den lät lite lång.

    Kram kram

    2009-08-31 | 10:16:58
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här: