♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Kul lekplats!

Kategori: Allmänt

Måste ju visa lite bilder från en ny, jättekul lekplats mitt inne i stan. Det är en "temalekpark" (tema teknik o fysik) som är belägen i en underbart vacker park med stora träd; ekar, kastanjer m m, som man kan sitta under när man som jag är lite känslig för sol och värme ;-) (Ja solen och värmen har kommit hit med).

Bilderna är från gårdagen när vi var där, och då följde även storebror Joachim med. Idag åkte vi dit igen, och då var det rena rama sommarvädret. Mycket folk där som hade picknickskorgar med sig...

Nästa gång tar vi med picknick och stannar lite längre, för det var så skönt och svalkande där under eken att jag nästan inte ville gå därifrån, och Olivia skulle nog kunna stanna där och springa runt och leka precis hur länge som helst :-)



Här klättrar Olivia och storebror Joachim på en "molekyl" (Det röda under är mjuka mattor så de inte gör sig illa om de ramlar)



Olivia äääälskar lekplatser! Det syns väl? :-)



En riktig klätterfia är hon :-)



Sådärja, nu var man uppe!



Ho ho!? Hör du mig Joachim?  (han stod vid en likadan "megafon" cirka 20 meter bort, och pratade med henne)



Inte alltid de är så här kärvänliga med varandra, ibland bråkar de så stickorna ryker ;-)



En sorts "balansbräda". Den vippar när man går på den.



En annan sorts "balansgrej" - rörliga plattor.



Ännu en "balansgrej". När man går på den så står man liksom på samma fläck och går och går, själva ringen rör på sig.



Klätterställning



.....och såhär sur blev hon när det var dags att åka hem ;-)


Sist men inte minst måste jag berätta att jag varit ute på en 30 minuters promenad ikväll; trots att det var så varmt. Jag hade tänkt strunta i det; men så tog jag mig i kragen och tvingade mig ut och det känns sååå bra nu efteråt!

Kommentarer

  • Kia säger:

    Vilken rolig lekplats! :) Den skulle mina barn gilla med.

    Duktig du var som gick ut och gick. Jag mådde nästan dåligt igårkväll jag. När jag INTE varit ute ocg gått nåt. Ikväll blir det långpromenad. Vare sig jag vill eller inte! ;)

    Kram

    2009-06-23 | 08:29:48
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Oj vilken kul lekplats, önskar man var lite mindre ;-) Härliga bilder du bjuder på, du har ju så fin liten flicka, känner igen mig själv i hennes trumpna min på slutet ler Och förbered er på mygg när ni kommer upp, för i år är det galet med mygg, får hoppas värmen kommer och torkar bort dem - men då kommer å andra sidan brännmyggen och knotten... aldrig får man vara nöjd! KRAM

    2009-06-23 | 08:57:32
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • hanna säger:

    lekplatser är så skoj:D hihi, ha en fin dag, kram!

    2009-06-23 | 10:23:56
    Bloggadress: http://hannajohansson.blogg.se/
  • Kia säger:

    skratt Jo, med tanke på sovmorgonen så blev det ju det! Haha!

    Ha en fin dag!

    Kram

    2009-06-23 | 10:48:21
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Tack goa du för dina ord, jag kände att jag var tvungen att skriva av mig allt bara, men ska släppa å gå vidare för personen i fråga ska inte "vinna" Men det var så dj-vla onödigt tycker jag. Kan man söka på ip adresser på något sätt? Skulle vilja gå in till personen i fråga och skriva att denne intebehöver spekulera mer utan kan läsa i min blogg och sedan vända sig till mig om fler frågor finns.



    KRAM

    2009-06-23 | 11:00:25
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Tack snälla, detta kan vara bra att veta om man skulle få fler kommentarer... Tusen tack!

    2009-06-23 | 11:35:47
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Men vilken rolig lekpark! Fanns ju mycket roliga saker där. Skulle Melvin ha uppskattat oxå!

    Å eloge till dig som tog dig ut på en promenad oxå! Bra jobbat!



    KRAM!

    2009-06-23 | 23:08:28
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Daniel säger:

    Härligt att det stojas å leks... roligt att se!

    2009-06-24 | 11:27:22
    Bloggadress: http://danielfagerholm.webblogg.se/
  • sanna säger:

    Vilken underbar lekplats där min son skulle trivas som fisken i vatten =) Mysigt ställe..



    Kram

    2009-06-24 | 22:14:42

Kommentera inlägget här: