♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Baccopa

Kategori: Allmänt



Jag blev så nöjd med mina "baccopa-lådor". Jag valde att i varje låda ha vita i ytterkanterna och en lila i mitten. Jag stod och valde mellan att ha alla vita eller alla lila men tyckte denna lösning blev finast, med en liten färgklick i mitten. De lila blommorna matchar dessutom min jättesöta plantering med lila minipenséer i en vit korgkruka som jag har på bordet. Jag har blivit ett sånt matchningsfreak på sistone - allt ska matchas *skratt*

Ska bli spännande att se hur de blir när de får växa till sig. De är ju lite småtufsiga så här i början när de är nyplanterade - men de breder visst ut sig väldigt bra och växer även hängande, så de kommer nog bli väldigt dekorativa på balkongen i sommar.

Therese: visst är de såna här du har också? :-)

Jag köpte även en ampel med million bells, och en jättesöt minikrona för värmeljus fick också följa med hem. Den ska få pryda vardagsrumsbordet tänkte jag. Ska ta en bild på den senare.

Kryddor ska jag också köpa, blev dock inte av idag. Ska dit en sväng igen i helgen; tur det är bara nära. Såg dock att de hade väldigt mycket olika kryddplantor så jag tänker inhandla de kryddor jag brukar använda mig av i matlagningen.

Ikväll är det Bonde söker fru. Det missar ni väl inte? Ska bli kul att se vilka årets bönder är...

Kram och ha en trevlig torsdagkväll!

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Jätte fina vännen... vad duktig du är, själv är jag jätte dålig på blommor. ta dö på allt på en gång... Tänkte på de virkade eller vad man ska kalla det, jag köpte sådan till vardagsrummet när det blev klart.



    De är jätte fina och inte farligt pris heller. Så kolla på dem eller gå in på Ikea på nätet så får du fram dem...



    Kramar om dig massor

    2009-05-21 | 19:35:37
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Vad konstigt jag såg dem i veckan att de fanns, men när jag var in på deras sida hittar jag inte dem.

    Ska kolla igen i morgon för nu måste jag sussa..



    Kram vännen

    2009-05-21 | 23:29:41
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Daniel säger:

    åååh känner den goda doften ända hit!!

    2009-05-22 | 05:18:55
    Bloggadress: http://danielfagerholm.webblogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Wow så fint det blev å mycket riktigt, det är sådana jag har :-) Fast betydligt mindre frodiga än dina... ler Du får visa pensee odlingen med ju, vill se din balkong :-) Hoppas du får en fin dag, här ska vi strax åka till ström och shoppa! Kram

    2009-05-22 | 08:48:42
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Va fint du har gjort!

    Somrigt som tusan!



    Vi har nyss varit ute på promenad, hängt tvätt på min nya torkvinda. Så nu vankas det lunch =)

    Önskar dig en trevlig helg!



    Kram kram

    2009-05-22 | 12:00:37
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Kramar om dig....



    Du får titta för jag såg dem härrom dagen men det finns massor av finna kuddar där...



    Kram

    2009-05-22 | 16:26:33
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Linda säger:

    Tyvärr så missade jag Bonde söker fru..



    Du har gjort jättefint i dina balkonglådor! Ser fram emot att se nya bilder när de tagit sej och frodats lite :-)



    Kram!

    2009-05-23 | 23:42:42
    Bloggadress: http://lindaskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: