♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Tisdagens bravader

Kategori: Allmänt

Idag "tvingade" jag mig iväg på en 4 km lång promenad efter jag lämnat av dottern på dagis. Känner mig fortfarande hängig - har något jäkla skitvirus i kroppen, men det är ju den årstiden nu. Var iallafall skönt när jag hade gjort det ;-)

Har höstpiffat lite härhemma idag. Satt ut lite ljung på balkongen/vid ytterdörren; klätt om kuddarna i soffan med de nya fina kuddöverdragen jag bloggade om igår - blev kanonfint! Ska leta fram min lila duk också + att jag skickat efter ett par mörkcerise öglelängder från Ellos. Tog Express-paket för jag vill ju byta gardiner NU :-)
Mycket plommon/lilafärg men jag bryter av med lite grönt också; bla har jag ju gröna kuddöverdrag också till dotterns stora glädje :-)

Ska påbörja en utgallring av dotterns urvuxna kläder också hade jag tänkt....det kommer bli rätt tomt i garderoben misstänker jag så jag har skickat iväg en beställning på lite nya kläder till henne också...

Innan jag hämtade dottern på dagis så följde jag Therese goda råd och gick och köpte clementiner! Jag har ju inte tänkt på att det faktiskt blivit säsong för dem nu. Vi har nyss smaskat i oss ett par stycken sedan vi kom hem - och oj vad gott det var; och shit vilka julkänslor man får av lukten hi hi

Nu ska jag snart laga till köttfärssås och spagetti till middag; och ikväll blir det föräldramöte på dagis. Efter det måste jag ju skynda mig hem och titta på Idol, som jag vanligtvis inte följer, men ikväll är det ju spännande värre när Dorotea-bon Erika är med!

Kramar i massor till alla som tittar in och läser!

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Din tisdag lät riktigt mysig, och även jag satt ju bänkad framför idol och mumsade jsut clementiner ;-) Hoppas du får en minst lika fin onsdag, det har jag redan fått då jag varit hos BM och lyssnat på Fröet! Kram

    2009-09-30 | 09:26:59
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: