♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Påskhelgen

Kategori: Allmänt

Hej på er! Har ni haft en skön och glad påsk? Det har jag.

Det har varit soligt och fint vårväder hela helgen; förutom igår då när det var lite smågrinigt. Jag har tagit långpromenader varje dag, och Olivia har cyklat med mig. Vi har plockat tussilago. Ätit påskmiddag hos svärföräldrarna påskafton och påskdagen. Igår, annandag påsk, gjorde vi en liten utflykt till ett ställe 3½ mil härifrån, där vi bl a tittade på de små söta kycklingarna de har där under påsken varje år. Tittade även runt på alla växterna, heminredningsartiklar m m. Fikade även i det mysiga djungelcaféet vid den porlande djungeldammen.

Nu är det vardag igen. Olivia går på dagis. Jag ska strax äta lunch. Sedan ska jag ta en långpromenad på vägen till dagis där jag ska hämta Olivia kl 14. Sedan hem och äta lite mellis innan vi ska till frissan med henne kl 16. Tror baske mig att vi tar oss friheten och är lite lata och köper med take-away-mat på vägen hem ;-)

Känns skönt att ha kommit igång med promenaderna igen. Har varit väldigt inaktiv under vintern; har det inte varit smällkallt så har det vräkt ner snö, och dessutom varit snorhalt ute på gångbanor/vägar...men nu så är det äntligen borta!


Kommentarer

  • Hemma hos Bus säger:

    Hej på dig :O)

    Vad skönt ni verkar ha haft det i påsk, alldeles lagomt. Vi blev hemma i helgen och det var faktiskt inyte så dumt heller.

    Jag har hoppat på UlrikaGabriels FinForm 2010. Jag skulle önska att jag hittade den formen och framför allt rensa lite på insidan :P Lite skoj att testa iaf. 195 kr om man anmäler sig innan imorg onsdag.

    Det går inte alls bra med rensningen nu men attans den som ger sig, fniss.

    Hoppas att du har en bra dag i vårvädret. Kramisar i massor <3

    2010-04-06 | 14:26:39
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Hemma hos Bus säger:

    Hej igen!

    Som mången gånger förr. Du tar mig på orden. Jag känner nåt åt det hållet jag med. Måste försöka att hitta ett sätt att peppa mig själv med både det ena och det andra, för egentligen så är jag ju ganska så rik om jag tänker efter. Häng gärna med du också, det blir mkt skojigare då. 3 kg upp i påsk (skitsamma :P) och 7 kg på insidan (känns det iaf som). Inte så bra ,eller hur?! Men du...nu lyser solen även över mig, tror att jag ska gå ut en sväng. Ha det bra hos frissan. Kramar igen <3

    Jag

    2010-04-06 | 15:34:53
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    Vad duktig du är med promenader, hm... själv väger jag snart mer än som gravid... Måste ta tag i detta :-( Kramis

    2010-04-07 | 21:21:58
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Hemma hos Bus säger:

    Vad bra...Då kan vi kämpa på tillsammans. Maila gärna mig, jag kan skicka tel till dig så behöver vi inte ta allt på bloggen :P

    Såklart att allt hänger ihop. Samma här. Men det kanske finns hopp, fniss.

    Må så¨gott och stor kram till dig

    2010-04-08 | 15:09:43
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    Ha, ha Luran är inte bara full av bus, nu även full av prickar....

    2010-04-11 | 18:05:27
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: