♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Gott Nytt År!

Kategori: Julen 2010



Ja nu är julen överstökad och ett nytt år står för dörren. Känns alltid bra med ett nytt, fräscht år; men några nyårslöften ger jag mig inte på numera då de alltid slutar i fiasko ;-)

Jag tar en dag i taget istället och försöker göra det bästa av nuet.

Julen firade vi hos svärföräldrarna. Är glad att vi inte åkte uppåt i landet då det rådde sådant extremt besvärligt väglag hela julhelgen - usch usch!

Julaftonen var så mysig så; men det blev ett litet tomtedilemma....

Dottern tror nämligen fortfarande på allvar att Tomten finns, och jag tycker det är mysigt så länge hon gör det så jag gör mitt bästa för att hålla hennes tro vid liv - Rätt eller Fel? Det är Rätt för mig iaf :)

Hur som helst så var "vår" tomte på Spanien-semester i år (hur nu tomten kan åka på semester över självaste julhelgen!!??) så Olivias pappa fick rycka in istället, för vi fick inte tag i någon annan tomte. Behöver ju egentligen vara en som hon inte känner till så väl...

Pappa blev ju såklart genomskådad bara några sekunder efter han kommit in i rummet; så vi fick förklara att Tomten kört fast med sina renar i all den snö som kommit; så han hade hört om inte pappa kunde ställa upp och hjälpa till den här julaftonen...:)

Hon såg lite konfunderad ut ett tag, men det var snabbt glömt när hon fick alla sina julklappar; och så hade ju Tomten faktiskt varit upp på vår balkong natten mot julaftonen, och ätit upp all gröt och pepparkakor som vi ställt ut :-)



...och så en bild på Tomtens vikarie när jag "liks" är igång:



...och vilka julklappar hon fick sen. Hon hade nog varit extra snäll i år för hon fick det mesta av det som stod på önskelistan. Här är hon i paketöppnartagen:





Hon och storebrorsan tog sig ett parti "dra på trissor" senare...en av hennes julklappar:



Ja det var vår julafton - i korta drag.

I mellandagarna har vi bara softat, dottern och jag. Bara pappan har jobbat.

Igår var jag och en kompis och såg Svinalängorna, med Noomi och Ola Rapace. Den var verkligen superbra! Men...ska ni se den, så glöm inte att ta med er näsdukar för jag kan lova att tårarna kommer att flöda.

Bra, men mycket gripande och sorglig...

Nej nu kallar soffan - blir film ikväll.

Än en gång:

GOTT NYTT ÅR!


Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Kanon att hon tror på tomten, då blir ju julen än mer magisk!!!! Ni verkar ha haft det så mysigt, kul med kort!!! Gott nytt år kära du <3

    2010-12-30 | 22:00:04
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Gott nytt år! Och jag tycker de är helt rätt. Tomten finns ju för tusans gubbar. De är jag helt säker på! ;) Hoppas ni haft en mysig nyårs afton. Kram kram

    2011-01-01 | 01:56:17
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • bantarbritta säger:

    Oh så mysigt ni verkar ha haft det! Min tjej tror också på tomten, men har börjat fundera lite kring det. Dock verkar det som om det gick hem i år igen. ;)



    Hoppas ni haft en trevlig nyårsafton! :)

    2011-01-01 | 19:50:21
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Din gissning är inte dum, men fullt så vågad är jag inte - inte än iaf ;-) Kramis <3

    2011-01-01 | 20:02:15
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Anonym säger:



    Jag ber om ursäkt i förhand för att jag frågar dig detta om du inte gillar detta men endå är jag dum nog och frågar för jag skulle verkligen behöva din hjälp!



    Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att göra mig en tjänst, en stor sådan och som tack mot det så får DU EN BILDLÄNK. har förklarat snabbt och enkelt hur man gör här: http://robinhoods.se/2011/may/rosta-fa-en-bildlank.html#comment

    Stora kramar och tackar i förhand! - kort och gott ska du rösta på min spelningslista.

    2011-05-19 | 21:01:58
    Bloggadress: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här: