♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Klappat och klart!

Kategori: Allmänt

Ja iallafall nästan. Här julstökas det för fulla muggar. De senaste dagarna har jullovslediga dottern och jag bakat Centerkakor, Hallongrottor och Greker. Ugnsbakat och griljerat julskinkan. Storhandlat. Slagit in de sista julklapparna. Pysslat och bl a gjort smällkarameller. Pyntat och klätt vår lilla gran. Imorgon ska här städas och åka iväg och göra några sista inköp bl a.

Inte klokt egentligen vad man stressar inför julaftonen, och sedan kommer den och passerar som vilken fredag som helst. Ja lite roligare och festligare än en vanlig såklart...men den går ju lika fort som alla andra fredagar och sedan står man bara där i ett enda stort antiklimax :)

Jag försöker verkligen att inte stressa men lik förbaskat blir det så iallafall. Jag är iallafall glad att vi gjort klart julklappsinköpen i god tid och att jag slipper trängas med en massa hysteriska människor på köpcentrumen. Sånt gör mig skitstressad!

Vi kommer fira julen med svärföräldrarna, och bonussonen är också hos oss på julaftonen i år. Känns ju såklart lite tråkigt att inte få fira julen med mina nära och kära i Dorotea, men nu när man ser på nyheter och väderleksrapporter så känner jag mig bara innerligt glad och lättad att vi inte ska ge oss ut på en lång bilresa!!
Det är verkligen extra besvärligt på vägarna nu, och värre än vanligt spås det ju bli eftersom det är problem med både tåg och flyg!

Jag vill tacka så mycket för era kommentarer ni lämnat efter er, och be om ursäkt för att jag inte hunnit titta in till er - men jag har helt enkelt inte någon tid över för datorn just nu. Men ni ska veta att jag blir glad när ni lämnar ett litet spår efter er, och så fort det lugnat ner sig tänker jag ta mig en ordentlig bloggrunda.

Vill också passa på att önska er alla en riktigt GOD JUL!

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    GOD JUL!!! Här uppe har vi strålande väder, så jag hoppas det håller i sig när min familj ska bila hit idag. :)



    Hoppas ni får en supertrevlig jul!

    2010-12-23 | 11:09:23
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: