♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Insnöad

Kategori: Allmänt

Denna vinter går verkligen till historien. Iallafall här i den södra halvan av landet. Normalt sett så har vi mest slaskigt, och på sin höjd någon decimeter snö som kanske ligger några veckor om man har tur. I år finns det dock ingen gräns för snömolnens givmildhet för våra trakter!

Vi har väl uppåt en halvmeter snö nu, men inatt har det snöat och blåst så nu har det väl kommit några centimeter till, och dessutom så ska tydligen snöovädren avlösa varandra under hela helgen *suck*

Jag som är den typen av människa som inte gillar när det är för varmt på sommaren, allt över 20 typ är för varmt för mig ;-) , kom på mig att t o m önska att jag vore i Thailand nu! Det sista landet jag skulle vilja åka till eftersom det alltid är så himla varmt där. Läste en blogg om en familj som befinner sig där just nu och när jag tittade på de underbara bilderna med vita stränder, blå himmel, palmer så satt jag faktiskt och önskade att vi hade befunnit oss där nu, varmt eller inte :-)

Men men - våren och sommaren kommer snart, det är då säkert. Det är bra att vi har fyra årstider så man får längta efter de olika årstiderna. Skulle vara bra tråkigt att ha t ex sommar året runt; för även hösten/vintern har ju sin tjusning när man får mysa in sig med tända ljus, även om det i år råkade bli en lite väl lång mysperiod ;-)

Annars så rullar det på. Helgen blir nog lugn, inte mycket att göra i det här vädret. Jag ska dock prova på att baka dels en vit kladdkaka enligt ett recept jag hittade på bloggen Kalasgott . Såg verkligen supersmarrigt ut med hallon till. Sedan tänkte jag baka vaniljbullar och förutom vanilj även ha riven vit choklad i - mums! Jag älskar vit choklad i bakverk!

På söndag ska Olivia på barnkalas hos en dagiskompis.

Annars så blir det väl mys för hela slanten på kvällarna. I vanlig ordning struntar vi i Melo-festivalen och hyr någon film istället ;-)

Någon som har något bra filmtips?

Apropå Rensa-i-röran-utmaningen så ska jag försöka ta tag i den igen nästa vecka. Har verkligen haft en svacka på sistone, jag är lite upp som en sol och ned som en pannkaka vad gäller energi och motivation......

                                             
                                             *************

                                             Veckans ordspråk:

                                "Den som ruvar på hämnd håller sina sår öppna"

                                                                   Francis Bacon


Kommentarer

  • Kalasgott säger:

    SV: Vad roligt! Du kommer inte att bli besviken, kakan är såååå god! :)

    2010-02-19 | 18:01:09
    Bloggadress: http://kalasgott.blogg.se/
  • Nina säger:

    Hej vännen!

    Ser ut som ni kommer mer snö =p

    Ni har nog mer snö än vi!



    Tittar in för att önska dig och din familj en trevlig helg!

    Många kramar!

    2010-02-19 | 21:25:13
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Elise säger:

    Jag gillar snön men gillar inte att köra bil i det här vädret. Om jag bara skulle slippa det så hade jag varit nöjd och glad trots kylan och snön. :)



    Jo, knasiga cravings. Det knasigaste är att så mycket av min tid går åt till att känna suget efter detta... frågan är vad man har för brist när man vill käka läder? :S

    2010-02-19 | 22:13:25
    Bloggadress: http://esajl.blogg.se/
  • marie säger:

    Vid åtta tiden var jag ut o skottade...till ingen nytta, nu är det snart lika mycket igen.FYY.



    Kan du då tänka dej hur mycket jag längtar till Thailand, jag som ÄLSKAR sol och VÄRME....jag längtar så det gör ont i hjärtat o själ.



    Tack för tipset om den goda kladdkakan, den såg riktigt smaskig ut, nästan så man skulle prova baka den. Eller så kan du baka o skicka hit en bit...

    Kram o godnatt

    2010-02-19 | 22:44:43
    Bloggadress: http://mariekjerulf.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Morron! Så rätt så av dig, var borta i byn mest hela dagen igår, skönt att GÖRA något, för jag verkar bli hemma med denna mage fram till påsk ;-/

    KRAM!

    2010-02-21 | 08:47:00
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Ja du, alla åldrar har nog sin form av trots, det är väl bara att tacka åta emot som förälder så man är "beredd" på tonårstrotsen ;-)

    KRAM

    2010-02-21 | 11:34:56
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Vad skönt att det är fler om inte gillar os, jag har max sett 5 min av spektaklet, dock gillar jag mössan som är riktigt fulsnygg, skulle vilja virka en till bebisen i magen... Verkar ju ha all tid i världen till det ;-)

    Ha nu en toppen vecka!

    KRAM

    2010-02-22 | 07:24:21
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Haft en bra helg??

    Min har varit KANON!!!!

    Har sååå underbara vänner! Dom är ju bäst!

    Vilken energikick man får av dom!



    Idag är det kallt, precis som vanligt!

    Är less på denna kyla. Är ju inget nöje att vara ute och vill ju i nte dra ut Sam heller. Han har börjat bli rosslig och tjock i bröstet! Usch!



    Många kramar!

    2010-02-22 | 14:21:50
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Hej!

    Insnöad...här är det inte heller nåt skoj väder. Idag har det varit minus 32 igen och jag är mer än nöjd nu :O)

    Hoppas att du har det bra, här är det ganska så bra. Lite blogg down just nu men det går snart upp igen. Ha det bra så länge. Kram kram till dig

    2010-02-22 | 17:43:34
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    Tjingeling!

    Nyss hemkommen mätt å belåten efter att ha fått mat hos svärisarna, inte dumt.

    Ja du, onsdag hoppas jag med på - dck är jag "bara" en vecka över tiden då så det kan nog lika gärna bli nästa onsdag... suckar

    Kram kram

    2010-02-22 | 19:11:23
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Ja fy för den lede vad det är kallt, stackare som måste vara ute å försöka laga läckan... å svägerskan skulle till v-mina i morse men bilen frös så hon fick vända, var över 40 minus på vissa ställen. Så idag är jag med glädje hemma :-D

    KRAM!

    2010-02-23 | 10:03:46
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Ja, cola har varit min "vän" i många år å många av mina bonuskilon å hål i tänderna är nog tyvärr denna vännens fel... desvärre tror jag inte troca är bättre ur detta avseende... Har lovat mig själv att återgå till mineralvatten då bebisen är ute hoppas kan man ju att det ska lyckas Stor kram till dig vännen!

    2010-02-24 | 09:25:39
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Hello!

    Roligt att ni oxå haft en bra helg =)

    Allt bra idag?

    Roligt att ha dig även på fejjan nu =)

    Har ju många av mina bloggvänner där. Vilket är bra för om man skulle få för sig att sluta blogga så kan man ändå ha kontakten kvar med vissa =)



    Kramizar!

    2010-02-24 | 13:14:19
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Hej tjejen!

    Lika och sammahär. Fy tusan vad oinspirerad jag är just nu. Bättre att vila ett tag istället för att ge upp.Jag har nämligen världsrekord vad gäller att ge upp vad det än handlar om. :P

    Blir det nån resa upp i påsk eller sparar ni till framåt sommaren? Kul att se dig när det än blir. Kramisar i massor från en som tjuvtittar från jobbet. Fy på mig va?

    2010-02-25 | 18:55:01
  • Malin säger:

    Hej hej!!!

    Ja visst är han söt lille Tim!! Det tycker vi med!! ;) Man kan bara sitta och titta på honom och tänka hur lyckliga vi är som haft den turen att få honom! =) Knappt man tror att det är sant ibland.

    och det var riktigt skönt att få komma ner och väga honom igår, så jag fick veta att han går upp i vikt och inte ner. Finns nog inget värre än att gå och vara orolig över det käraste man har. Så det var en lättnad när jag fick se att vågen visade plus =)

    Och det var helt underbart att få komma och hälsa på i Hoting igår. Och visst skulle mamma/mormor åka och hämta oss om det vore 10 mil oxå ;)

    Nä, nu ska jag ta en dusch, städa och packa lite medan Tim sover, inför en tripp till stugan sedan.



    Hoppas att ni får en riktigt fin och mysig helg!

    Kram kram

    2010-02-26 | 10:27:27
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Lisa (sjubarnsmamma) säger:

    Jag är trött på snön nu. Vill ha vår och lite fågelsång. Den tiden kommer men vill ha det nu ;-)

    Kram o ha en god natt.

    2010-02-26 | 22:47:21
    Bloggadress: http://www.sjubarnsmamma.com
  • Hemma hos Bus säger:

    Hej!

    Lämnar en kram idag. Hoppas att du har det bra. Återkommer när bloggtorkan har lagt sig. Ett helt gäng kramisar till dig <3

    2010-02-28 | 12:53:05
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Hemma hos Bus säger:

    Jag menar såklart min bloggtorka och inget annat. Skratt!!!

    2010-02-28 | 12:53:46
    Bloggadress: http://hemmahosbusarna.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    Tack snälla goa du! Vi njuter verkligen av vår lilla Holger, å Luran är så duktig :-) Massa kramar!

    2010-03-02 | 16:53:48
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Hej vännen! Här är en glad och lättad kossa/mjölkmaskin, Holger har ökat i vikt, så amningen fungerar! Toppen :-)

    Amningsarmbamdet är så fiffgt att man styr hjärtat till olika klockslag som är markerade runt armbandet, samt skiftar handled beroende på vilket bröst man ammat. Vips har man stenkoll på tid för senaste amning, samt vilket bröst som står på tur... :-) Smart och snyggt hjälpreda!

    Kram

    2010-03-03 | 17:11:49
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    God morgon vännen. Ja nu är ju Sam en stor pojke. Det händer så mycket nu. Angående mattan så tror jag att jag beställt dom antingen ur Ellos eller Jotex. Kommer inte riktigt ihåg. Men spana där! Hoppas allt är bra med dig annars. Många kramar!

    2010-03-04 | 07:42:21
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: