♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Vårtecken...

Kategori: Allmänt

Nu var det längesen sist igen. Jag är en riktig periodare har jag märkt; inget jag går in för, utan det bara blir så helt enkelt :) ...och ju längre man väntar desto svårare blir det att komma igång igen...men nu är jag här iaf! :)


Jag strävar efter att uppdatera flitigt, för jag tycker själv det är tråkigt när bloggar jag följer inte uppdateras på länge....men men...går visst inte så bra, så jag får helt enkelt skriva när jag har något att skriva om :)


Här har våren kommit på allvar! Den kom lite tidigare i år tror jag. Vi har haft många solskensdagar, och riktigt varmt; upp mot 15 grader i skuggan.


Vårtecken vi hittat hittills:





Tussilago som Olivia plockat





Rabarberknoppar tränger fram..





Cykla till olika lekplatser...





Krokusar som sträcker sig mot solen...





Videkiss....


Sen så har vi sett:


Nässelfjärilar

Humlor

Flugor

Spindlar

Myror

Gatorna är sopade

Knoppar har kommit på träd/buskar

Glasskiosken har öppnat för säsongen


Egentligen är jag ju en sann höstmänniska, men måste ju medge att även våren har sina tjusningar. Ser exempelvis fram emot att få börja sätta frön och blommor, och fixa sommarfint på vår stora balkong, som blir som ett mysigt extrarum på sommaren :)



Har Ni hittat några vårtecken? I så fall vad?



Kommentarer

  • Nina säger:

    Åh va roligt med en up date =)

    Härliga bilder! Längtar oxå till våren men vill gärna ha snö över påsken så vi kan köra skoter och pimpla lite fisk =) Men som det lät så skulle vi få kallt till helgen!

    Men efter påsk så får gärna snön försvinna illa kvickt! Är kräk less på all snö!

    Och nu har man ett kg sand i hallen och köket. Jäkla slask ute!



    KRAMAR!

    2012-03-27 | 21:50:04
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Kul med en uppdatering, även om den gör mig avis, är alt sugen på vår, men skriver som nina, den får vänta tills efter påsk :-D KRAM

    2012-03-28 | 07:30:42
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Lisa säger:

    Roligt med en uppdatering och härliga bilder.

    Kram Lisa

    2012-03-28 | 09:16:12
    Bloggadress: http://angestdjavulen.blogspot.se/
  • Nina säger:

    Aha, hon bor så nära. Skulle gärna haft en hälsocoach här i närheten så man kan träffas på riktigt. Men telefon och mail funkar oxå bra.

    Ja jag hoppas det funkar denna gång!

    Det är viktigt med bra stöd och peppning! Men är så taggad själv nu!

    Kram kram

    2012-03-29 | 13:44:16
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: