♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

April, april...

Kategori: Allmänt



Har ni blivit lurade idag??





Det har jag; och ändå hade jag "förberett" mig bra.....tyckte jag...;-)


Det var Olivia som lyckades lura mig, och nu har jag gjort tappra försök att lura familjen, men hittills har jag gått bet. Men skam den som ger sig, ska nog komma på något trovärdigt aprilskämt innan dagen är slut ha ha


När jag ändå är inne och skriver så måste jag få tipsa er om en urläcker efterrätt vi gjorde igår: Gino!

Kanske något för påskhelgens middagar?




Bild från kokaihop.se


Hittade receptet på kokaihop.se, och det var såå enkelt och såå gott!




0,5 st päron
0,25 st nätmelon
0,25 st mango
1 st banan
1 st kiwi
4 st aprikoser
1 st sharonfrukt
0,5 dl hallon
100 gram vit choklad



GÖR SÅ HÄR


1.
Skala frukten (även aprikoserna) och skär dem i knappt centimeterstora bitar. Hacka chokladen.


2.
Fördela frukten i ugnsfasta portionsformar. Strö över hackad choklad. Hit kan desserten förberedas.


3.
Gratinera i ugnen på 175 grader grill knappt 5 minuter eller tills chokladen börjar bli ljusbrun, passa noga så den inte bränns vid. servera direkt.


Serveringsförslag:
Vaniljglass


Det går naturligtvis bra att byta ut mot andra frukter/bär efter smak.


Smaklig spis! 

 


Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Gino är en favvis här hemma!!! :-D



    Å det är ett 12 veckors löpprogram som har målet att jag ska springa en halvmil.



    Ingen kostomläggning, diet eller bantning. Det enda som funkar är att röra sig mer, jag är grymt lat så det är här jag får börja... KRAM

    2012-04-01 | 22:01:46
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    hi hi ja att jag fasnar på bild är inte vanligt, men nu vet du hur apan ser ut får du LOVA att hejja på mig när du träffar mig ;-D KRAM

    2012-04-02 | 14:18:46
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: