♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Pyssel & promenad...

Kategori: Allmänt



Olivia har påsklov denna vecka.


Vet inte hur det är i övriga landet? En del kanske har påsklov först nästa vecka?


Det har varit lite kylslaget här ett tag, men idag lyste solen så fint; så efter lunch tog Olivia och jag oss en promenad. Besökte en lekplats bl a, och så spanade vi efter lite nya vårtecken:






Björkarna har fått sina "hängen" (kommer inte på vad det heter!)






Olivia hittade en liten styvmorsviol. (Ber om ursäkt för dålig skärpa!)






Ett "gammalt" vårtecken, men tål att visas om och om igen: söta små tussilago! (klickbara bilder)






Olivia hittade en perfekt stubbe att sitta på :)


När vi kom hem gjorde vi lite påskpyssel. Olivia har alltid älskat att pyssla, men jag har väl aldrig varit någon direkt "pysslare"..men vet ni vad? Jag har fått ett nytt intresse!


Älskar att se "Pysselskogen" och "Filofix" med Olivia. Tycker det är så rogivande på något sätt att se dem pyssla, och nu har jag upptäckt hur roligt det är att själv göra det, och bättre sent än aldrig! :)





Olivia gjorde en så fin tupp, och jag gjorde en hare :)


Här hittade jag pysseltipset, och där finns även mallar till "toarulledjurens"  olika delar :)


Så där kom mitt första, men troligtvis inte sista, pysseltips :))


Vi har också klätt påskriset, men det får ni se bild på en annan dag. Nu väntar nämligen sängen på mig!


Natti natti!



Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Så fint ni har pysslat, får spara några toarullar tror jag bestämt! Önskar dig en fin påsk om jag inte hinner in fler ggr <3

    2012-04-04 | 14:57:33
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: