♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Måndag 4:e juni

Kategori: Allmänt


Nu var det ett tag sen man skrev igen. Närmare bestämt en månad! Jag hinner ju bli ringrostig mellan varven :)


Så vad har hänt under maj månad då?


Vädermässigt har vi haft ömsom stekande högsommarvärme, och ömsom kallt, regnigt höstväder. Allt står verkligen i blom nu; ja häggen har blommat över och syrenen sjunger på sista versen. Synd att de inte blommar hela sommaren, de doftar ju så gott! Men det är så fint nu när allt står i blom; fruktträd, buskar, träd m m...


Vi har vi haft besök av syster yster och systerdotter/Olivias kusin. Jätteroligt! Förutom att de i vanlig ordning shoppade loss ordentligt, så var vi på Parken zoo, åt på kinarestaurang, var på bio: "Dark shadows" med bl a Johnny Depp. Den filmen var faktiskt riktigt bra, fast jag inte är något fan av genren fantasy/komedi; men jag blev glatt överraskad! Mycket tack vare bra skådespelare förstås :)


Ett litet bildregn från dagarna får tala för sig själv:  (klickbara)






Har tagit mycket mer bilder, men jag respekterar de som inte vill att jag lägger ut bild på bloggen :)


Olivia har fyllt 8 år, närmare bestämt den 27 maj:




Skolfotot som vi hade i lokaltidningen :)






Sammaledes här; eftersom jag inte frågat gästerna om lov så får ni nöja er med en titt på tårtan och födelsedagsbarnet :))


Födelsedagsbarnet var dock nöjd med dagen, och hon fick nästintill precis allt det hon önskat sig - bl a rullskridskor, sparkcykel, Nintendo 3DS med spel, filmer, cd-skiva, pysselgrejor, pengar m m....


På torsdag kväll är det skolavslutning. Hennes första "riktiga" kan man säga, för det är det väl när de går ut 1:a klass...? sen har hon ett långt härligt sommarlov, då vi bl a ska åka till släkten i Dorotea :) Ser vi fram emot :)


Från det ena till det andra: man kan ju inte låta bli att inspireras av alla bloggare som tränar och har ändrat kosten; ja jag har blivit grymt peppad :))


....så imorgon är det jag som ska på en planerad hälsokontroll hos min läkare. Jag går ju i princip aldrig hos läkare så det är ÅR sedan jag tog några prover där, kollade blodtryck o s v...


Sedan får vi se om inte jag ska försöka haka på "trenden" jag också, och börja träna mer och ändra kosten till det bättre :) Dags att göra något åt det när man knappt tål se sin spegelbild, och absolut inte vill vara med på några foton för att man tycker man ser ut som en stor, fet valross :(


Fortsättning följer.....


Kommentarer

  • Lisa säger:

    Härligt att se att du är tillbaka!

    Kram

    2012-06-05 | 09:14:41
    Bloggadress: http://angestdjavulen.blogspot.se/
  • Malin säger:

    Ja, nog känner man sej handikappad när man är utan telefon ;) Har ju den som dator och allt. Tur ändå att man har en hemtelefon, så man kan nå och nås via den och dator. Annars skulle man blivit helg avstängd från omvärlden.



    Ja, visst var det en söt liten bagare som åkte i tåget! ;) Han behöver som du skriver, inget extra socker ;)



    Ska njuuuuuta massor när vi åker! Längtar något enormt, att få komma bort en stund och dessutom till sol och värme, som vi totalt saknar här hemma. Kommer dock sakna Tim något fruktansvärt den veckan! LG är jag redan så van vid att aldrig ha hemma :p Så absolut ska vi ha en riktigt trevlig resa! =)



    Hoppas allt är bra med er!? Kanske att vi ses något i sommar igen?! Ni ser ut att ha hunnit med en hel del trevligheter! =) Här har ingen hägg eller dyl kommit i blom än. Så jag ser fram emot doften, när det väl kommer =)

    Hoppas att ni får fint och varmt väder på Olivias skolavslutning på torsdag! Ska hålla tummarna för det! =) Och att hon får ett riktigt härligt och fint sommarlov!



    Kramar.

    2012-06-05 | 17:02:57
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Malin säger:

    Ja, men då ses vi garanterat!! =) Har semester då och då måste man ju vara hemma dom dagar det är marknad och det väl händer något på orten! =)



    Lovar att hålla tummarna allt jag bara kan, så att ni får fint väder på torsdag! =)



    Nu ska jag kasta mej i soffan och hinna njuta lite av kvällen, bara Tim somnar någon gång. Har varit ute i gargaget och målat brädor till brokvisten ikväll, så LG har något att göra när han kommer hem imorrn kväll ;)



    Kramar.

    2012-06-05 | 21:19:31
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Se där, vilken skoj månad, finbesök och födelsedag, inte illa!!! Alltid skoj då du uppdaterar :-D Å ja, röda dagar borde de verkligen var fler av, gärna varje onsdag ;-D KRAM

    2012-06-06 | 11:51:18
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Roligt med en update! Ni ser ut att ha haft det toppen! Och trevligt med besök från norr ;-)

    Hoppas vi ses nått i sommar när ni kommer hem. Vi är ju som sagt uppe på sjögatan en hel del!



    Och jag mår sååå mycket bättre nu när man tagit tag i både träning och kost! Rekomenderar det verkligen! Men kom ihåg att du är värdefull och fin precis som du är.

    Om man ska göra en förändring måste man va 110% motiverad annars funkar det inte. Så du känner när det är dax! Å hejja dig!!!

    Vi finns här för dig =)



    Kramar!

    2012-06-07 | 11:08:32
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Ja besök tomtegläntan, finns så man kan grilla där och så ligge sjön intill ,en fin plats att fika på :-D KRAM

    2012-06-07 | 18:33:54
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: