♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagen som var....

Kategori: Allmänt

Har egentligen inget att skriva om; förstår inte vad det har korkat igen i min skalle ;-) - men jag kan ju berätta att det gick bra hos sjukgymnasten idag. Vågen visade 4 hekto mindre än sist jag var där för 3 veckor sedan. Inte mycket men bra med tanke på att jag ballat ur lite på sistone.

Det var bra att få komma och tanka lite motivation hos henne. Jag berättade ärligt om att jag fuskat lite senaste veckan samt inte motionerat något. Hon peppade mig och så frågade hon mig om jag ville gå på gå/löpbandet där en stund innan jag gick hem. Klart jag gjorde det. Jag gick 10 minuter; hade jag inte haft den förbannade huvudvärken hade jag kunnat gått längre - men det kändes bra iaf att ha gått NÅGOT! Tänk om man hade ett sånt där gåband här hemma. Jisses vad jag skulle gå då :-) Den senaste veckan har det varit så bedrövligt väder här så fy tusan! Regn, regn och åter regn - och mulet och mörkt hela dagarna. Jag känner mig inte alls motiverad att gå ut.

Jag hoppas det inte regnar imorgon så jag kan ta en promenad då; för nu jäklar ska jag ta mig i kragen igen! Kanske, kanske kan jag komma under 107 någon gång nästa vecka då? Jag låg ju bra till i morse trots fusket i veckan, lägsta vikten hittills sedan jag började med bloggen!

Nej, nu ska jag snart gå och lägga mig. Tråkig jag är va??? Fredagkväll och allt....men är man trött så är man. Huvudvärken är lugn för tillfället men den kommer tillbaka senast imorgon, det vet jag. Nu har jag iaf införskaffat Treo som ska vara bra mot migrän.

Lite så här känner jag mig ikväll:



Vad gör ni ikväll då?

Puss och kram!

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Jo... jag ska sluta... men det är inte bra för magen att sluta pang bom heller, så jag börjar med att trappa ner. Men på morgonen vågar jag nog inte ta fler påsar... :o Det är så hemskt med gallstensanfall, jag tror varenda gång att jag får en hjärtattack.

    Investera i en orbitrek eller crosstrainer! Det är kanon att kunna motionera inomhus när man inte orkar gå ut pga vädret och mörkret. :)

    Nu ska jag gå och sova, sambon sussar sött och har så gjort sen lääänge. :) Kram!

    2008-11-14 | 22:35:05
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Bra jobbat föresten, ett minus är iaf ett minus! :)

    2008-11-14 | 22:36:16
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Grandinar'n säger:

    Jag vet inte om du är för eller emot lite "hjälp" för att få upp motivationen, men jag äter Super Slim. Kinesiska örter, inga konstiga tillsatser och det dämpar hunger och gör att man RASAR i vikt...utan att gå upp när du slutar med dom! Jag körde på liknande piller för snart 2mån sedan och sen hade jag uppehåll i nästan 1mån och fortsatte att gå ner under den tiden...



    Du kan läsa mer på min viktblogg om du inte redan har gjort det... Har även en crosstrainer till salu som agerar klädhängare här hemma om du skulle vara intresserad. 1400kr+frakt. Köpte den för 2200:-



    KRAM och fortsatt framgång till dig! :)

    2008-11-15 | 08:06:50
    Bloggadress: http://ceekaay.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Hej vännen! Tack för att du finns i mitt liv... Du är så fin med dina fina kommentarer... det är klart att du ska klara det. Vi hjälps ju åt så klart har funderat på en sak du har aldrig velat provat VV? Det kanske inte är något för dig, bara lite nyfiken. Men viket som ska vi hjälpas åt...

    massor av kramar

    2008-11-15 | 18:52:53
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: