♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagens vikt

Kategori: Vikt & mått

...är 108,1. Om jag ska vara riktigt ärlig, vilket jag vill vara, så känns det inte ett dugg roligt.

Jag hade tänkt strunta i att skriva in dagens vikt idag alternativt skriva in en lägre vikt (!!??) Har ni hört?? Det var alltså min spontana tanke när jag klev av vågen, men så kom jag att tänka "vem ljuger jag för då"? Jo mig själv såklart. Vitsen med denna blogg är ju bl a att jag ska vara ÄRLIG! Så siffrorna ovan är riktiga - jag lovar ;-)

Idag går lillan på dagis för första gången denna vecka. Nu är hon pigg som en nötkärna igen :-) Tänk om jag bara kunde få en fjärdedel av all hennes energi! Jag är så trött, så trött nu - men jag vet ju att det beror på mörkret. De flesta är väl trötta så här års. Jag är både grymt kvällstrött OCH grymt morgontrött - tar mig knappt ur sängen. Skulle lätt kunna sova hela dagen lång känns det som.

Idag är det 7 plusgrader här och nu är snart all snö borta *snyft* Det har ju varit så mysigt senaste veckan och nu när det är advent vill man ju absolut ha snö. Förbaskat att det alltid ska vara sånt här slask här nere *grrr*

Planen idag är att sätta mig och betala alla räkningar. Jag önskar att man kunde fått behålla hela lönen denna månad, det är ju så mycket utgifter nu med julklappar och allt.

Sedan ska jag ställa ut stakarna och stjärnan som jag plockade fram igår. Kanske fixa utebelysningen också. Jag pyntar inte så mkt mer än detta till advent förutom julgardin i köket och juldukar. Resten smyger fram eftersom och vid Lucia åker resten fram.

Blir nog ingen promenad idag heller; dels så är det så isigt och halt ute och dels så har jag (efter att ha gått i mina vinterskor utan inlägg) djävulskt ont i hälarna!! Ringde ortopedtekniska igår och från att jag lämnat in mina gipsavgjutningar tar det cirka 2 veckor innan inläggen är klara, så på det viset är det kanske en fördel om det blir bar backe igen så jag kan ha mina Reebok-skor med inlägg.

Ha nu en bra dag!

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Men vännen! det är inte oss du ska vara ärlig imot utan dig själv.. vi bryr oss inte hur mucket det står, vi bryr ju oss om dig.Vad härligt att hon har fått kommit på dagis igen =)

    Vad skönt att du ska få nya skor för dina fötter...

    Blir nog ingen promenad för mig heller ikväll jag är så trött och har ont i huvudet...

    Kram på dig..

    2008-11-27 | 18:16:04
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Therese säger:

    Vi finns här och stöttar, alla har vi svackor! Men kom igen nu, du fixar detta. Vad vägde du för en resp två m¨nader sedan, kolla bakot så inser du att du i det stora ändå är på väg åt rätt håll, eller hur? Kram kram

    2008-11-27 | 19:29:55
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Jag känner igen mig, vissa dagar har jag känt likadant, men samtidigt har jag insett samma sak som dig. Det är bara jag själv som kan göra något, och det är bara mig själv jag ljuger för om jag skulle hitta på en annan siffra. ;-)

    Det släpper nog snart ska du se. Jag ska äta nu i helgen, och sen blir det lugna puckar fram till julafton då jag ska släppa vikttänket för en stund. Jag och sambon funderar på att lägga in speciella ätardagar under jul/nyår så vi inte slappar till oss för mycket och käkar oss igenom hela veckan... :S Risken är stor att det blir så om jag känner oss rätt... :S

    2008-11-27 | 20:59:40
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: