♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagens vikt.....

Kategori: Vikt & mått

.......gjorde mig om möjligt ännu mer förvånad (men glad förstås) än igår: 107.6! Jag har ju varit nere i 107.7 för något tag sedan innan det vände uppåt igen så dagens vikt är ju t o m ett hekto lägre än det.

Ganska konstigt; när man sköter sig och motionerar och äter bra så går man knappt ner ett hekto och så nu som denna vecka när jag inte promenerat en enda gång och t om fuskat rejält häromdagen så når jag bottenrekord!? Fast jag förstår ju att om jag fortsätter på denna veckas linje så går jag upp igen så mina goda vanor ska tillbaka igen :-)

Har fått tillbaka min halvsidiga huvudvärk igen. Lagom kul nu när det är helg och allt. Ipren hjälper inte längre.

Någon som har tips på vilket preparat som är bäst mot sån här huvudvärk? Är Treo bra mot migrän? (misstänker att det är någon form av spänningshuvudvärk med migräninslag eftersom det håller i sig i 3 dagar).

Ha det gott!

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Vet du! Jag vet inte hur det fungerar men, som i helgen när jag åt godis. Så hade jag gått ner mer i vikt än vad jag brukar när jag har ägglossning. Kroppen verkar behöva det där ibland.. =)

    Grattis till ännu ett minus vännen...



    Treo får jag ont i magen av, jag klarara bara av alvedon. Så jag vet inte rikigt alvedon hjälper mig i allafall.



    Ha en fin dag nu vännen...

    2008-11-14 | 09:00:35
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Lena säger:

    Jag brukar ha kvarts-huvudvärk, d.v.s. bara bakom och ovanför vänster öga. Då är Treo det enda som hjälper. Är det migrän (läkarna tror att jag har ögonmigrän) så finns det ju massa preparat t.ex. eeze eller vad det nu heter. Har själv aldrig testat.

    2008-11-14 | 10:16:10
    Bloggadress: http://zitalena.blogspot.com/
  • Ulrika säger:

    Jag var nyss på Apoteket och noterade att de har börjat sälja en sorts nässpray (minns inte vad den heter,men fråga på apoteket) som ska vara bra mot migränhuvudvärk. Har inte provat den själv, för som tur är drabbas jag väldigt sällan av den sortens huvudvärk. Vet dock hur jobbigt det är, så du har mina sympatier.

    Härligt att du står på god fot med vågen ;-D



    Härlig fredag till dej!

    2008-11-14 | 12:41:48
    Bloggadress: http://ulrikagabriel.blogspot.se

Kommentera inlägget här: