♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagens vikt & en bekännelse...

Kategori: Vikt & mått



Dagens vikt är 108,2. Ett hekto mindre än igår. Trodde vågen skulle visa närmare 109 i morse för jag fick ett rejält återfall igår eftermiddag/kväll :-(  

Dagen började med att jag åt frukost som vanlig. Sedan inget mellanmål och en lunch bestående av jordgubbskräm med mjölk!! Det är ju sannerligen ingen lunch man står sig på, i stort sett bara en massa kolhydrater med följd att jag vid 14-tiden var VRÅLHUNGRIG! Åt en frukt men hur mycket mättar det? Ingenting.

Jag blev bara hungrigare och hungrigare och vid 16-tiden när vi åt middag var jag så hungrig att jag bara kastade mig över maten. Jag åt spenatsoppa med ägghalvor, mjölk och smörgås till. Resten av familjen åt pannkakor. Jag blev mätt.

Sedan vet jag inte vad som hände; men efter någon timme så blev jag så vansinnigt sugen på kalla pannkakor så jag gick och tog fram fatet med pannkakor som blivit över och moffade i rask takt i mig 3-4 pannkakor! Jag gjorde det i smyg dessutom eftersom jag tyckte det var lite skämmigt!

Någon timme senare åt jag en kardemummabulle till kaffet, och senare under kvällen åt jag en halv skål med popcorn, drack coca-cola och senare åt jag såna där Wasa delikatess - ett par skivor. 

Ja ni ser vilken misslyckad dag det blev igår :-(  Dock var jag ute på promenad; visserligen hade jag dottern med mig men vi gick sammanlagt 2½ km: vi gick upp till centrum där jag gjorde några ärenden och sedan tillbaka hem igen. Det var underbart väder igår, solsken OCH vindstilla :-)

Så nu ber jag bara till högre makter om kraft och styrka att gå vidare. Idag ska jag inte göra om misstagen från igår; ska ta mina frukter som mellanmål och äta bra måltider.  

Jag får bara inte förstöra allt denna gång igen!  Jag är så glad att jag har er kära bloggvänner; utan er hade jag aldrig klarat det här så pass länge som jag gjort nu!

Kram kram

Måste tillägga: Jag hade först inte tänkt skriva om detta, men så kom jag på mig själv - det är ju det den här bloggen bl a är till för :-)

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Lämna det bakom dig och se framåt! Sen som någon klok själ sa till mig när jag hade haft ett återfall, fundera på VARFÖR det blev som det blev? Antagligen var det lunchen som ställde till det, eller var det tröstätande?

    Idag är jag säker på att du kommer äta både nyttigt och så att du blir mätt så du inte riskerar att falla dit. Och det klarar du! :)

    Kristyrfigurer gör du av vanlig kristyr, som blir sådär jättehård när den torkar. Så det gäller att ha ett bra recept. Man ritar först ett mönster på bakplåtspapper och sen spritsar man ut med kristyren och låter den torka. :) Blir jättefint! Man kan ha på lite strösocker och dekorera med silverkulor innan de har torkat också, och glöm inte att sätta dit hänget också innan de har torkat. :)

    2008-11-18 | 09:18:19
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Lillgrisen säger:

    Bryt ihop och gå vidare! Det värsta man kan göra är att fastna i tänket: "nu har jag förstört alltihopa, så det är lika bra att fortsätta vräka i sig"! Men ack vad lätt det är att tänka så :o(



    Jag blir lätt lite extra sugen av frukt, det är ju ganska sött, så jag äter hellre morötter eller sockerärtor till mellis. Kanske du kan prova...

    2008-11-18 | 11:48:16
    Bloggadress: http://lillgrisen.bloggagratis.se/
  • kakan säger:

    Visst är det märkligt hur vi försöker lura oss själv - om jag inte visar det, om jag inte berättar det, då har det kanske inte hänt... Bra gjort att blogga ut "snedsteget" och att du nu lär dig, lämnar gårdagen bakom dig och siktar framåt! Vi kommer alla att trilla dit, men det är först när vi slutar försöka som vi misslyckas.

    2008-11-18 | 15:38:55
    Bloggadress: http://kakanskilokamp.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Men lilla söta vännen! Det är inte roligt att få sådana dagar allt känns skit och man slår gärna lite extra på sig själv. Men det bästa är ju att acceptera att det har blivit en sådan dag och ta nya tag.



    Ju fortare kan du se framåt och fortare så mår man bättre. Nu tar vi nya tag igen, du finns där jämt för mig och då vill jag ju finnas där för dig...



    Massor av kramar till dig

    2008-11-18 | 21:29:43
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Therese säger:

    Vi har alla sådana dagar... Starkt av dig att berätta, reflektera och ta nya tag!

    2008-11-18 | 21:46:30
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: