♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Misslyckad? Jag??

Kategori: Allmänt

Jag har en bekännelse att göra: jag har ikväll suttit och moffat i mig popcorn/ostbågar/godis framför TV:n - och inte på det sätt som jag gjort de senaste veckorna: litegrann och en bit i taget - nej det var som i "gamla tider" - praktiskt taget moffade i mig näve efter näve i käften som värsta hetsätaren :-(

Har suttit och haft lite Ågren över det - men så kom jag att tänka på att va fan tjänar det till att hänga läpp för det??? Bättre att jag stolt sträcker på mig och använder energin till att fortsätta kämpa på imorgon! Misstag gör vi väl alla, eller hur?? - men det är historia nu och jag kan inte göra ett skit åt det - annat än att ta en funderare på vad det var som gjorde att jag flippade ut så totalt just ikväll....

Nu tänker jag hoppa i säng - för jag är så himla trött!

Natti natti

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Sant så sant. Det är bakom dig, det har hänt. Tänk efter, gav dig ätandet något positivt? Sen släpper du det och börjar om imorgon! :) Ingen idé att ödsla en massa energi på negativt tänkande!

    2008-11-02 | 22:29:53
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    jäkligt synd att du inte bor närmare, tänk vad kul vi skulle ha haft! :D

    2008-11-02 | 22:32:46
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Lilla vännen! Du är ju ärlig mot dig själv. Alla får sådana dagar på olika vis så du är inte ensam. Men det viktigaste att du tar tag i det så du inte tappar tråden.

    Jag tror på dig och idag är det än ny dag...

    Kram vännen...

    2008-11-03 | 08:44:12
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Therese säger:

    Du har ju det rätta tänket nu, du reflekterar över varför det blev som det blev - och nu nya tag! Men gammla vanor är svårbrutna, jag märkte det knappt själv, men efter en stund insåg jag att jag satt i mig 7 taco"båtar" på rad i helgen... inte för att jag "goffade" eller var hungrig, utan det var likso bara handen som matar på. Kan tänka mig att det är så det blir för rökare, att de saknar något i handen och munnen. Så kan jag känna ibland! Hoppas iaf att du sovit gott och du - IDAG ÄR DET EN NY DAG! Kram

    2008-11-03 | 08:55:29
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: