♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Mistlar frilysta?

Kategori: Allmänt

Är det någon här som vet säkert hur det ligger till med mistlar? Visst är de fridlysta och får alltså ej plockas?

Synd i så fall, för här på orten växer det massor med bamsestora, blommande mistlar på träden!! Det är så vackert och det kliar verkligen i fingrarna - skulle ju vilja ha en :-)  Jag ska försöka ta en bild idag så får ni se; om jag kommer ihåg att ta med mig kameran!

Nu har jag plockat undan ute på balkongen och lagt presenning över allt. Hade ju möbler och allt framme fortfarande - men nu kändes det onekligen som att det var dags att städa bort det inför vintern!

Nu ska jag strax fixa lite lunch. Blir rester från gårdagens goda gryta.

Vi hörs!                               

Kommentarer


Kommentera inlägget här: