♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Rapport

Kategori: Allmänt

Idag känner jag mig riktigt, riktigt mör. Släckte inte lampan förrän 00.40 (fråga mig inte vad jag gör, kvällarna bara flyger iväg), 02.30 cirka kommer dottern in. Hon brukar sova hela nätterna men nu är hon så förkyld och sover extra oroligt. Gav henne nässpray och satt med henne en stund tills hon somnade. Klockan var väl cirka 03.00 när jag lade mig igen.

05.40 kommer hon igen. Vi var upp så hon fick kissa och sedan fick hon sova vidare i vår säng. Som tur var så somnade hon faktiskt om trots att det var tidig morgon och jag tror vi sov till cirka 7.30. Låt oss säga att jag fick en ryckig, avbruten sömn på max 5-6 timmar. Det känns.

Hon är allmänt täppt och snuvig och hostig men hon har då inte fått feber än så länge, som jag trodde igår att hon skulle få. Hon verkar på mycket bättre humör idag...än så länge ;-)

Det har kommit lite mer snö under natten så nu är nog pulkabacken räddad! Vi ska ut och åka litegrann eftersom hon inte blivit sämre - det gäller att passa på medan snötäcket är kvar :-)

Ska även fira svärmor idag som fyller jämnt imorgon. Hon och svärfar åker nämligen bort imorgon på den stora dagen!

Vad har ni för planer för denna lördag?

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Äsch vad dumt att syrran gör så. Men då skulle jag ha åkt upp även om det verkar bökigt för henne. Hon kommer nog inse att det är mer roligt än bökigt ändå. ;)

    Avbruten sömn fick jag också inatt. En arg dotter skällde ut mig för nåt, jag vet inte ens vad. :D Men det räckte att hon gick och kissade och jag sjöng en sång för henne så somnade hon om. Som tur är...

    2008-11-22 | 17:17:50
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Therese säger:

    Usch, dessa förkylningar - både jag och Svea har varit uppe i natt och kurerat med nässpray och jag med te. Jag är fortfarande helsänkt... men som tur är verkar sVea bättre. Hoppas din dotter kryat på sig och att du klarar dig. Fortsatt trevlig helg!

    2008-11-23 | 08:17:25
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: