♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Äta allt men inte alltid

Kategori: Allmänt

Tror det får bli mitt valspråk hi hi . Skämt åsido visst låter det rätt sunt och realistiskt??

Här har vi fredagsmyst med både pizza, lite plockgodis och popcorn - men jag har inte det minsta dåligt samvete eftersom vågen talar sitt tydliga språk och jag faktiskt går ner.

Jag gav mig ut på en riktig powerwalk i morse, redan kl 8.30, på fastande mage. Åt frukost när jag kom hem. Nästa gång jag går så tidigt på morgonen så kommer jag dock att ta en frukt och vatten åtminstone innan jag går, kändes att det fattades lite bränsle.

Ska ta en prommis imorgon också, och troligen på söndag också - fast det gör ont i fötterna efteråt.

På måndag ska jag ringa och ta reda på lite om spinning; är sugen på att testa det. Då skulle jag ju kunna promenera lite färre dagar i veckan och köra ett par spinningpass istället och på så sätt skona mina fötter lite tills jag (förhoppningsvis) en dag blir lättare.

Jag börjar dock mer och mer tro att jag kommer kunna ro detta i land. Jag har aldrig känt mig så motiverad och peppad som nu. Jag är inte ens lika hungrig som jag var förut, utan det känns som min mage vant sig vid mindre föda.

Jag har er andra viktbloggare (samt även "vanliga" bloggare)  att tacka mycket för detta. Ni vet vilka ni är :-) Utan ert stöd och uppmuntran hade jag aldrig klarat detta. Blir också grymt inspirerad när jag ser hur duktiga ni är :-)

Nä nu ska jag gå och fortsätta mysa med min karl ;-) Idag är det VÅR DAG - det är 6 år sedan första gången vi träffades ;-)

Godnatt mina vänner!

                                                                  

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Grattis till 6årsdagen! Det verkar som om "alla" har sin dag i oktober. Jag och karln träffades första gången den 4:e Oktober för 11 år sen. Men det dröjde många år innan det blev vi.

    Och tack själv för allt stöd och peppning, att starta viktbloggen var nog en av de bästa sakerna jag har gjort när det gäller min viktnedgång. När det känns jobbigt kan man skriva här och det går ofta över rätt snabbt när man skrivit av sig.

    2008-10-10 | 22:18:36
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: