♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Dagens vikt + "Donna"

Kategori: Allmänt

108,4. Det står stilla just nu, men jag är nöjd bara det inte går upp.

Ute regnar det och är riktigt rejält höstlikt. Jag är genomförkyld, känner mig allt annat än pigg. Måste erkänna att jag har inte så lite ångest över att jag inte promenerade igår och att det troligen inte blir någon promenad idag heller, även om vädret blir bättre. Jag har helt enkelt inte krafter att gå en rask promenad, det här viruset har verkligen däckat mig ordentligt. Men men.....bara jag inte går upp så...

Förresten - jag kunde inte låta bli att kika lite på den där superkolosskvinnan Donna!!!! Jag säger bara en sak - finns det inga gränser alls för hur sjuka människor kan bli???? Nej, troligen inte.

Hon är stor som en elefant, och kan inte röra sig ordentligt, knappt duscha själv - men hon tänker gå upp över 100 kg till!!!!! Då anser jag att det fattas många hjärnceller. Det måste det ju bara göra, annars gör man inte en sån grej. Stackars hennes lilla dotter som kommer bli moderslös :-(

Tyvärr tror jag att det var hennes tokige man som var den drivande. Hon verkade ju rejält kuvad av honom. Han är antagligen kallsinnig och beräknande nog att han vill göda upp henne så hon dör och så får han ärva alla pengar! För som jag förstår det så har de dragit in en del cash på bilderna på henne.

Gosh! - jag kände mig ju riktigt liten och späd när jag tittade på henne! Jag måste dock säga att jag blev väldigt illa berörd av programmet, kände mig ledsen och sorgsen å hennes vägnar - som helt medvetet valt en säker väg mot döden. Usch vad hemskt!

Såg ni programmet? Vad tyckte ni??

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Jag fick samma känsla som du, att det var hennes karl som hade det där målet egentligen, sen så gick hon liksom med på det och har intalat sig själv att det är en jättebra idé.

    Jäkligt synd, för när hon intervjuades själv fick jag intrycket av att om hon inte hade valt enkla vägen mot döden så hade hon kunnat bli en framgångsrik kvinna.

    Sen vadå leva i förnekelse, diabetes och andra sjukdomar kan man få ändå! Javisst, men varför bätttra på oddsen så mycket man kan för?

    Godmorgon föresten. :) Trist med förkylningen, men se till att vila så du blir frisk snabbare, ha inte dåligt samvete!

    2008-10-16 | 08:27:25
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: