♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Datortrubbel!!

Kategori: Allmänt

Har problem med vår dator. Plötsligt blir det liksom en massa streck över skärmen och så fryser den totalt. Ibland släcks skärmen också. Idag har den varit extra jobbig, blivit så flera gånger så ikväll har jag haft den avstängd helt och hållet. Ikväll när jag precis hade skrivit klart ett inlägg här på bloggen och skulle posta det så hände det igen! Jag blir tokig!     
                             
Så nu undrar jag om någon av er har några tips på i vilken ände vi ska börja för att leta en ny dator som:

1. Ska vara så billig som möjligt, men ändå hyfsat god kvalitet.

2. Vi använder datorn till att surfa, har internetbank, lagra bilder. Dottern spelar även pc-spel på den ibland.

Datorn vi har nu har 6 år på nacken vilket väl i datorvärlden motsvarar en människa på 100 år MINST :-D   - skulle jag tro iaf! Så att lämna in den på reparation känns uteslutet. Datorer är ju så pass billiga idag, medan en reparation kan gå på många tusen.

Så har ni några tips på bästa stället att hitta en prisvärd dator på så please lämna en kommentar till en totalt novis datanörd :-D   Svårt databeroende som jag är så får jag lite smått panik att den ska lägga av totalt snart!

Kan tillägga att vi har virusskydd som söker igenom datorn regelbundet, så jag tror inte det är något virus....

Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite. Imorgon ska jag följa Pippi Långstrump till dagis....ja alltså min dotter :-) De ska ha höstmaskerad och det ska bli mysigt värre med fruktfat, discodans, filmtajm och en hemlig gäst!  Självklart skulle hon klä ut sig till Pippi Långstrump :-)

Sov så gott!

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Jag har inga bra datortips, men ett annat: Intallera om windows! Så kanske datorn blir lite snällare ett tag iaf... ;) Nattinatt!

    2008-10-21 | 22:43:41
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Dubbelörnen säger:

    Sorry det hjälper inte med virusskydd. Man måste köra olika virusprogram med jämna mellanrum. Finns en mängd där ute, själv kör jag en gång i veckan Ad-Aware o Malwarebytes...



    Datorer idag har nog inte så stora skillnader spelar ingen roll vilket märke. Det viktigaste är hur stort internminnet o hårddisken är o vad som ingår i paketet.

    2008-10-21 | 22:49:55
    Bloggadress: http://karljohansgarden.blogspot.com
  • kakan säger:

    När jag köpte min dator så googlade jag fram lite tester från nätet, det gav mig vägledning. Inte minst så att jag kunde sortera vad jag skulle tänka på. Aftonbladet har en del bra tester, men då måste man vara plus-medlem... Själv köpte jag laptop, acer aspire och är nöjd med det!

    2008-10-21 | 22:58:52
    Bloggadress: http://kakanskilokamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här: