♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Det bidde en liten duk......

Kategori: Allmänt

........när vi var på Indiska:


(Den är skrynklig, inte hunnit stryka den ännu)

Jag har inte haft någon duk på vardagsrumsbordet på senare år, men jag är inne i en lite mer ombonad period nu, efter att ha varit väldigt "avskalad och stilren" en period. Lila är min favvo-färg just nu om det undgått någon. Jag var ju egentligen ute efter kuddöverdrag i lila; och visst fanns det några i lila men inget som tilltalade mig nämnvärt. Dessutom så säljer de inte längre kuddöverdrag utan bara hela kuddar på Indiska! Visst är det konstigt? Varför ska man behöva köpa innerkuddar också varje gång man vill köpa nya kuddöverdrag? Damen i kassan sade att det var bestämt från högre ort att de inte längre ska sälja bara kuddöverdrag, hon visste inte varför. Hon trodde att även Hemtex anammat det.

Ja ja - jakten går vidare på lila kuddöverdrag. Fick ett tips av Bantarbritta att Lagerhouse hade sådana, men det vore läckert med något i Indiska-stil :-) Ganska typiskt mig när jag letar efter något specifikt - då hittar jag allt annat utom det jag söker; som idag fanns det massor med läckra kuddar där i alla andra färger utom lila!

De gånger jag inte letar efter något speciellt, eller när jag inte har så mycket pengar att spendera, då minsann ser jag massor som jag vill ha!

Vi var även in på stans mysigaste café - i riktigt gammaldags stil och allt (både bakverk och tex matpajer) är helt hembakat på plats - och det känns verkligen. Det är så gott! Jag kunde inte motstå deras fantastiska citronmarängpaj *mums* - men jag tänker inte ha dåligt samvete för det. Jag har promenerat en extra liten promenad idag förutom den i morse samt att jag ska ta en rask promenad imorgon igen!

Nä nu ska jag gå och göra en leklera till dottern så hon får "dega" imorgon :-)

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Oh vilken söt liten duk. Min favoritfärg är också lila, den gör mig harmonisk på något sätt. :)

    De flesta inredningsbutiker har bara kompletta kuddar nu för tiden, lite knepigt faktiskt. Har hemtex också slutat med kuddfodral? :o Det kanske är billigare att tillverka eller något.

    Tror att det bara finns hela kuddar på lagerhaus också tyvärr...

    2008-10-27 | 20:29:06
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Den var jätte fin, just nu är det lilla hemma i mitt kök. Jag tycker om den färgen...

    2008-10-28 | 10:23:12
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: