♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

En god gärning hos frissan

Kategori: Allmänt

Ja, nu har jag varit och klippt mig och gud vad skönt det är nu så här efteråt, att få fason på frisyren igen.

Jag gjorde förresten en god gärning idag; jag köpte ett kit från Schwarzkopf professional bestående av Novelle mousse & spray för bara 129 kronor! (Ord pris 198 kr) - och det bästa av allt: 10 kronor/kit går till Rosa bandet!

Moussen och sprayen var för övrigt förpackade i en jättesöt rosa påse med rosa knytband på. 

Hittills har jag bidragit med 30 kronor till Rosa bandet (ovannämnda kit + det rosa bandet för 20 kr) och mer ska det bli under denna månad.

Har just ätit lunch; spagetti med köttfärssås - rester från gårdagsmiddagen - och nu är det snart dags att hämta hem lillgumman från dagis. Sedan är det helg för henne.

Nä, nu ska jag läsa lite bloggar :-)

                                                                                  

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Hoppas att du blev nöjd!! Skulle själv behöva gå tii frissan. Men varje gång jag får längd så ska de klippas. =(

    2008-10-09 | 13:29:52
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Vendela säger:

    Jo, jag blev nöjd. Klippte bara topparna - men jag gillade inte hårstylingen hon gjorde idag; lite buslockigt - jag brukar ha det ganska rakt. Fast det kanske bara är jag som är självkritisk och inte tycker jag passar i det?? :-) Nåväl - det är ju bara att fixa om det imorgon!

    2008-10-09 | 13:39:33
    Bloggadress: http://vendelasextioatta.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Jag är nog aldrig riktigt nöjd när jag kommer därifrån. Men när jag fått fixat till det själv brukar det bli bättre. =)

    2008-10-09 | 13:55:11
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Jag tyckte inte heller att man ska bli för fixerad, något jag känner att jag blir ibland. Efter att ha haft problem med att spy upp maten så försöker jag trots min övervikt att ha en sund syn på mat. Det verkar som om vi har ganska lika inställning.

    Vad bra att du stödjer rosa bandet med lite hårvård också! :D

    2008-10-09 | 18:29:16
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Therese säger:

    Åh... skulle just fråga om du gjort en drastis make over, men ser på kommentaren ovan att det mest var en trimmning :-) Jag är också sugen att ta tag i håret, det har blivit lite tunnt sedan jag slutade amma :-( Men med lite öljäst så har det börjat gro igen! Mitt "bekymmer" är om jag ska våga lugg eller ej... Får fortsätta att grubbla på det ett tag som det känns nu. Ha en trevlig kväll!

    2008-10-09 | 18:31:39
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: