♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Får jag lov att fresta er lite....?

Kategori: Allmänt

Jag ska äta blodpudding till lunch! Förlåt att jag frestar er för hårt, förstår om snålvattnet rinner till :-D

Nä, men skämt åsido - det duger till lunchmat, och bra att fylla på järndepåerna lite. Jag tar ett glas färskpressad apelsinjuice till för att förbättra järnupptaget. 

                                                                  

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Helt allvarligt så BLIR jag frestad! Blodpudding har alltid varit godmat under min uppväxt och jag älskar det. Men det är säkert ett år sen jag åt det sist... Sambon gillar det inte och dottern verkar ju inte vara något fan av det heller. Hm. Jag kanske ska ta och laga nåt sånt nästa vecka. :)

    2008-10-15 | 12:48:38
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Vendela säger:

    Det är samma här; bara jag som äter det. Det är därför jag äter det på en lunch när dottern är på dagis. Då behöver jag bara tänka på mig själv ;-)

    Är sambon hemma på lunchen så får han fixa sig något annat själv.



    Ja, alltså blodpudding är ju inte äckligt, det finns sämre mat, men det är ju inte världens roligaste/godaste heller ;-)

    2008-10-15 | 13:11:58
    Bloggadress: http://vendelasextioatta.blogg.se/
  • Therese säger:

    Blodpudding är inte illa, både jag och gubben gillar det :-) Men det SER trist ut. Hoppas du kryar på dig. Mys och drick massor med te!

    2008-10-16 | 08:27:58
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: