♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Godmorgon lördag!

Kategori: Allmänt

Har nyss ätit frukost. Låg och drog oss till fram emot kl 9 i morse - skönt! Dottern kom in till oss redan vid 6-tiden, men som tur är så är det ju mörkt på morgonen nu så då kan man ju säga att det fortfarande är natt ;-) , så då ligger hon emellan oss och (förhoppningsvis) slumrar till lite hon med. Sedan vid 7-taget brukar vi sätta på TV:n i sovrummet så tittar hon på barnprogram.

Stackars sambon min; han är dödstrött idag. Jag hade tydligen härjat ordentligt inatt *skratt*  Jag hade legat och pratat, eller rättare sagt gett ifrån mig ljud, för det gick inte att höra vad jag sade. När han försiktigt rörde vid mig lite för att få tyst på mig så hade jag bara sagt "men skräm mig inte" och sedan sov jag på en gång igen :-) Han vågade nog inte röra mig mer då för en gång förut när jag pratade i sömnen och han puttade till mig då hade jag SKRIKIT ett riktigt illvrål av (rädsla?) i sömnen. Jag drömde väl något otäckt.

Jag hade även varit över på hans sida av sängen inatt så han knappt fick plats. Oj oj oj vad jag skrattade när han berättade det här men det är ju lagom roligt för honom som fick sömnen störd. Tur att det är sällan det händer!
Jag kommer faktiskt inte ihåg någonting av det han berättar!

Förkylningen håller i sig. Jag känner mig helt igenproppad i hela huvudet. Jättetäppt och snuvig, huvudvärk, hosta - usch och blä. Knappt nässprayen hjälper, men jag hittade sån där Vicks salva i medicinskåpet igår och gud vad underbar den var! Jag smetade lite just under näsan och de starka ångorna öppnade verkligen upp i andningsvägarna!

Ute skiner solen. Får nog bli en liten promenad idag igen.

Kram på er och hoppas ni får en bra dag! 

                                                                                             

                                                                                       

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Fniss... Jo jag mår bättre idag förutom att det kliar där... Du då stackarn hoppas du blir frisk snart.. Jag förstår om din sambo somnar tidigt ikväll... =) Hoppas du får en trevlig lördag nu och ta hand om dig vännen...

    2008-10-18 | 13:12:22
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: