♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Ikea shoppingen

Kategori: Allmänt



Ja som ni ser blev det lite smått och gott i kassen hem från Ikea. Nu är bl a ljusförrådet påfyllt; köpte även doftvärmeljus med kanel/äppledoft. Stod och tittade på några värmeljus som doftade kanelbulle/chokladkaka/cheesekake men dem vågade jag inte köpa - kanske lite för farligt när man försöker undvika godsaker!? hi hi

Tallrikarna vi köpte skänker de praktiskt taget bort; bara 5 ynka kronor per styck! Perfekt - då har man ju råd att krascha lite tallrikar härhemma om vi ryker ihop sambon och jag (skoja bara) :-)

Efteråt åt vi på Burger King. Ja, jag vet - inte det mest perfekta lunchalternativet när man vill bli lite smalare om midjan, men vi har inte Burger King i vår stad, och eftersom det är Sveriges, sannolikt världens, godaste hamburgare så bara måste jag passa på!

Vi ska ta en vända till Ikea igen när lönen kommit. Det är några fler saker som bör införskaffas men jag blev lite för snål idag - ska ju till frissan imorgon också!

Nu är det en timme kvar tills jag ska hämta hem lillan från dagis. De har fotograferats idag - hoppas det gick bra. Ikväll tror jag att vi ska gå på barngymnastiken som börjat igen. Hon gick förra terminen och hon bara älskade det!

Vad gör ni idag?

P.S  Jag är värdelös på datateknik - hur får man bort de fula vita fälten runt varje artikel?? D.S

Kommentarer

  • Dubbelörnen säger:

    Har också tänkt ta en sväng till IKEA men har än inte funnit "rätt dag" ;). Måste åtminstone fylla på ljusförrådet skrattar.



    Kram

    2008-10-08 | 13:13:52
    Bloggadress: http://karljohansgarden.blogspot.com
  • Sanna säger:

    Tack Vendela! för dina fina inlägg, det värmer verkligen. Vad kul att du varit på Ikea de tillhör en av mina favorit affärer. Man hittar något där, kan bli dyrt om man går där ofta. =)

    Ha en bra dag vännen....

    2008-10-08 | 14:03:40
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Näe, jag använder inte photoshop utan lägger in bilderna som de är. I värsta fall använder jag faktiskt PAINT! :D

    Men det är för att du har rosa bakgrund som de vita fälten syns...

    2008-10-08 | 20:19:21
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: