♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Jag ska "lära mig" dricka te!

Kategori: Allmänt

Låter kanske knäppt; men jag vill "lära mig" dricka te!! Jag tycker det låter så mysigt och gott när ni skriver att ni dricker te i allehanda smaker, och jag fullkomligt älskar doften av te i olika dofter, som när man går förbi en hylla i affären med lösviktste - mmm det luktar så underbart!!  Jag har provat att dricka te många gånger i olika smaker, men jag har aldrig blivit nån te-fantast; kaffeälskare som jag är så tycker jag te smakar lite vattnigt och blaskigt hur gott det än luktar.

Idag ska jag dock försöka mig på en kopp Himlagott (svart te med smak av kvitten, persika och grädde) som jag hade hemma i skafferiet! Känns gott med varm dryck när man är så här förkyld och det är så ruggigt och regnigt ute! Jag VILL verkligen börja tycka om te - men vi får väl se om mina smaklökar håller med mig :-D

                                                                               

Kommentarer

  • Dubbelörnen säger:

    Dricker både kaffe o the. Mina favoriter är Rooibos som finns i trekantiga påsar. Underbart god!



    Vinterns kvällsthe, då är det nybryggt lapsang som gäller ;)



    Kram

    2008-10-16 | 09:48:18
    Bloggadress: http://karljohansgarden.blogspot.com
  • Sanna säger:

    Den är jätte god....

    2008-10-16 | 13:25:40
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Marianne säger:

    Ja te är det bästa som finns, i dryckesväg, det funkar nästan till allt och det finns så himla mycket olika smaker så man blir aldrig aldrig less. Nyss har jag upptäckt att jag gillar vanligt tråkigt te väldigt mycket, Liptons Yellow Label :) Så lycka till!

    2008-10-17 | 22:35:24
    Bloggadress: http://mammamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här: