♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Söndagen....

Kategori: Allmänt

Usch, jag har varit dålig på att uppdatera i helgen. Min ambition är att uppdatera betydligt oftare än en gång om dagen, eftersom jag själv tycker bloggar som uppdateras sällan är bland det tråkigaste som finns!

Men men - nu uppdaterar jag :-)

Idag har vi varit ute en hel del i det vackra höstvädret. På förmiddagen gick vi tipsrundan. På eftermiddagen varit ute och gått och lilltjejen har plockat ekollon, kastanjer, löv och gud vet allt :-D  Sedan cyklat, bl a till olika lekplatser.

Jag har även hunnit med att byta sängkläder i våra sängar, samt tvätta. Skönt att krypa ner i renbäddad säng sedan :-)

Jag är fortfarande snuvig, men kulmen är nog nådd nu. Kändes dock segare än vanligt i de branta backarna när vi gick tipsrundan i förmiddags, men vi tog det lugnt. Jag längtar tills jag får ta en rejäl, rask promenad igen - men det viktigaste nu de senaste dagarna har varit att jag iaf tagit mig ut och gått - om än i sakta mak. Det är viktigt för att jag ska kunna behålla min motivation; jag har så lätt att falla tillbaka i gamla vanor om det går för lång tid utan att jag rört på mig.

Nu har lillgumman lagt sig nybadad och ren. Förhoppningsvis håller hon på/eller har somnat nu. Vi ska se Andra avenyn och Ensam mamma söker ikväll. Spännande att se vad som händer ikväll :-) Tittar ni på det?

Vad har ni gjort idag?



Kommentarer

  • jessica säger:

    men går inte dom programmen samtidigt? jag ska se andra avenyn och sen parlamentet :)

    2008-10-19 | 19:49:53
  • Vendela säger:

    Re Jessica: Jo, men det finns ju video....;-)

    2008-10-19 | 20:33:08
    Bloggadress: http://vendelasextioatta.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Åh, äntligen en uppdatering! :)



    Skönt att förkylningen börjar ge sig, hoppas du blir frisk snart!



    Nu väntar sängen på mig...

    2008-10-19 | 21:58:14
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Therese säger:

    Vad mysigt det lät att kunna plocka ekollon och kastanjer... ibland önskar/längtar jag efter en riktig lövskog söderut,det är liiiite för mycket barr här uppe :-)

    2008-10-20 | 07:30:08
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: