♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Vi svenskar kalla?

Kategori: Allmänt

http://www.familjeliv.se/Forum-10-212/m36668922.html

Vi svenskar anses ju lite stela och "känslokalla", men maken till massivt stöd har jag aldrig skådat! Det skrivs i denna tråd dygnet runt tror jag. Det som hänt dessa små barn är såklart bortom all förnuft och sans, det är så obeskrivligt hemskt att det inte finns några ord som räcker till för att uttrycka vad man känner för det.

Det jag förundras över är alla som skriver gång på gång i tråden och beskriver hur ledsna de är, hur de gråter, "här hemma brinner ljusen för er ständigt" osv osv osv....Att ge sina sympatier och medkänsla är inget fel, men hur kan en människa bli så hårt engagerade i några de inte känner??

Jag skriver om min förundran här, för på Familjeliv får man knappt skriva förrän man får en varning/tillsägelse - det känner nog alla till som deltar i diskussioner där ;-) Väldigt larviga regler har de.

Jag har barn själv, och kan verkligen känna med föräldrarna och tycka synd om dem som förlorat sina barn - jag gråter när jag ser tex en intervju med dem, men därifrån till att fanatiskt skriva i en tråd precis som att man känner dem....nej, jag tycker det är lite löjeväckande...sjukt.....faktiskt....

Vad tycker ni?

Kommentarer

  • Bantarbritta säger:

    Jag kan inte annat än att hålla med. Varken barnen eller föräldrarna kan må bättre av att människor mår dåligt all sin vakna tid just av medkännande. SJÄLVKLART känner man med föräldrarna och beklagar det som har hänt, det är ofattbart och så fruktansvärt hemskt. Men vad ger det någon att gå upp i det så totalt?

    Jag tror helt enkelt att folk inte har mer att göra/tänka på. Med ett vanligt liv med jobb och vardag hinner och orkar man inte vältra sig i sådant.

    Familjeliv är verkligen speciellt. Jag har hängt där sen startåret och i början var det perfekt, speciellt då jag var gravid. Men nu när forumet har blivit så stort och fullt av moralkärringar så kikar jag bara in där då och då.

    2008-10-15 | 14:48:24
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Jag klarar inte av sådant... Idag så satt jag och läste i tidningen på bussen om hur de hade blivit angrippna. Jag kunde inte forsätta läsa tårarna bara rann hela tiden. Det gör så ont i en för som mamma kan man verkligen komma nära den känslan om det skulle hända sitt barn något. Det gör så fruktansvärt ont i mig och jag lider verkligen med de som har fått uppleva detta.Men jag skulle inte orka gå in i det att läsa.

    Hoppas att allt är bra med dig? Hur har dagen varit för dig då? Går det bättre att promenera nu?

    Kram vännen....

    2008-10-15 | 16:30:36
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • SensationalDesign säger:

    Känner du för en ny bloggdesign? Spana då in hos mig!

    2008-10-15 | 16:34:24
    Bloggadress: http://sensationaldesign.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Men hjärtat då... Har du blivit dålig. Jag tror alla har gått och blivit sjuka nu. Mattias och jag kände av halsen idag. =( Bodypump är styrketräning i grupp där man går igenom kroppens muskler. Men jag anser nog att det är den värsta träningsvärks smärtan man kan få. Nu har inte jag tränat Bodypump sen innan Anthon föddes. Men första gången så kunde jag inte gå på tre dagar. Så jag är lite orolig för i morgon som du förstår...Ska ju lektioner i morgon bitti.

    Hoppas du kryar på dig vännen....

    Kram

    2008-10-15 | 20:42:55
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: