♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

10 barn!?

Kategori: Allmänt

Har just kikat på Outsiders på kanal 5 om bl a en svensk 10-barnsfamilj, och jag måste säga att jag är mållös av beundran; jag FATTAR bara inte hur man HINNER och ORKAR med så många barn?? Jag som tycker jag har mer än fullt upp med min lilla "pladder-fia" till 4-åring :-)  Ja ja - bara att konstatera att vi människor ÄR olika, eller hur? Duktiga är de iaf.

Jag har varit sugen, sugen, sugen och åter igen sugen, sugen på godis ikväll ska ni veta - men jag har klarat av att stå emot frestelsen. Tog EN mörk 70 %-ig chokladbit till kaffet ikväll, och alldeles nyss åt jag en Wasa sport eftersom jag är så grymt hungrig nu (så blir det när man tänjt ut sin magsäck) - men summa sumarum så känns det rätt okey nu. Jag får ta en dag i taget helt enkelt. Inte tänka typ en vecka framöver, utan mera tänka "jag ska se till att klara den här dagen, så får vi se sen". Man får "lura" sig själv helt enkelt.

Nej, nu ska jag bara fixa lite saker innan jag slutligen ska kika på Singelmammor (Mycket bra TV så här på hösten). Sedan väntar sängen.

Godnatt Sverige!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: