♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Morgonpromenad avklarad!

Kategori: Allmänt

Sitter just nu och läppjar på en mumsig smoothie gjord på 1½ dl naturell 0,5 %-ig yougurt + 1 kiwi + 1 clementin samt kanel! Det är mitt lilla förmiddags-mellis. Brukar ofta ha banan i som bas men jag hade ingen hemma, men detta blev gott det med.

Jag känner mig så nöjd med mig själv nu, för jag har nyss kommit in från en 45 minuter lång rask (inte powerwalk kanske, men nästan) promenad! Räknar jag med promenaden med dottern till dagis först så blir det 55 minuter, men jag räknar inte de 10 minuterna eftersom det blir i sakta mak ;-) Det ska plockas stenar och lite annat smått och gott och så ska det klättras lite också ;-)

Det var så skönt ute. Jag älskar tidiga höstmorgnar med hög och klar luft, lite morgondimma + frost på marken :-) Nu har det dock hunnit bli plusgrader ute igen. Tänkte först ta en 30-minuters men så tänkte jag att nä nu jäklar ska jag ta en längre promenad!

Jag kan säga att jag blir så grympt peppad när jag läser den här tjejens blogg. Hon har gått ner 6 kg på 4 veckor. Hon promenerar jättemycket, ofta blir det sammanlagt 1 mil om dagen! Äter förstås bra också men jag tror att motion har en stor betydelse när det gäller viktnedgång.

Jag är som sagt inne i en period nu när jag känner mig grymt motiverad - MEN - jag vet att jag lika gärna kan störtdyka vilken dag som helst. Jag har varit motiverad många gånger men så till slut tröttnar jag och ger upp iallafall....så jag ska väl vara försiktig med att ropa Hej :(

Är det någon som har något tips på hur man kan försöka hålla kvar motivationen?

Nä nu ska jag duscha!

Kram på er!

Kommentarer

  • Molly säger:

    tittar förbi för att önska dig en bra start på veckan :) lycka till med allt:) kul att läsa att motivationen är på topp :) take care!

    2008-09-30 | 12:40:12
    Bloggadress: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
  • Sanna säger:

    Vad duktig du är! Du har ju verkligen kommit igång med motionen. BRAVO... Själv är det lite bättre idag, har inte spårat ut än. Inge roligt att hamna på dessa dagar. Hoppas din dag har varit givande.

    Kram

    2008-09-30 | 13:46:19
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Det man får försöka med är att få allt att bli en vana. Motivationen kommer och går, jag skulle också behöva tips på hur man behåller den!

    Min mormor gick bort i bröstcancer och min mamma opererade bort ena bröstet för ett par år sedan+strålning och cellgifter. Nu är det svärmor som har tagit tårtbit och går igenom cellgiftsbehandling, och strålningen efter det. Det känns som om man bara väntar på den dag man själv får beskedet...

    2008-09-30 | 13:49:21
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Vill du vara med i chokladtävlingen föresten? :)

    2008-09-30 | 14:16:34
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: