♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Snabbis

Kategori: Allmänt

Dåligt med uppdatering här, men jag har inte hunnit sitta vid datorn idag!

Vi har varit ute och provkört en bil på förmiddagen. Därefter har jag varit ute och gått en promenad; känns extra viktigt nu i helgen när jag unnar mig lite godsaker ;-)  Eftermiddagen skall spenderas hos svärpäronen, alltid trevligt att träffa dem. Trots att vi bor nära varandra så blir det sällan annars än helgerna vi träffas.

Därefter blir det lugn hemmakväll. Tror vi ska spela Bingolotto ikväll. Det gör vi aldrig annars, men ikväll var det visst Guldkväll och så börjar det kl 20, så det kan ju vara kul att prova på någon gång.

Imorgon ska vi gå tipspromenaden igen för 3:e söndagen i rad. Det är ganska kul; min sambo tillhör den typen som tycker promenader är så tråkigt och jag får aldrig med honom. Första gången vi skulle gå tipspromenaden för 3 veckor sedan så fick jag så smått övertala honom, och jag tänkte att det blir väl denna gång och aldrig mer.

Igår sade jag till honom att jag kanske skulle strunta i tipsrundan imorgon, men döm om min förvåning när han sade att han var så sugen att gå så han skulle gå iallafall! Så självklart följer jag med då, vet att jag får dåligt samvete annars, för det är ganska bra motion, många sugande uppförsbackar ;-)

Så jag känner mig ganska nöjd med att jag fått honom att vilja börja motionera lite, för även om han inte har någon övervikt så är det ju iallafall nyttigt för alla att röra på sig såklart :-)

Hmm - lite pensionärsvarning kanske? - Bingolotto och tipspromenad!  Tycker ni? *skratt*  Äsch, det bjuder jag på i så fall!

Kram hela da´n så hörs vi senare!

Kommentarer

  • jessica säger:

    och postkodmiljonären ;P (där kom min första kommentar också)

    2008-09-27 | 14:09:53
  • Vendela säger:

    Re Jessica: Jaha, är Postkodmiljonären "pensionärsvarning" också? hi hi

    2008-09-27 | 18:02:30
    Bloggadress: http://vendelasextioatta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: