♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Lite om mig.....

Kategori: Allmänt

Denna lista har jag "snott" från en annan blogg. Jag älskar att fylla i såna här listor :-)

1. Vilken svordom använder du mest?

Hmmm...tror det är helvete

2. Äger du en iPod?

Nix pix

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Det varierar. I morse stod den på 6.55.

4. Hur många resväskor äger du?
TROR jag har en resväska liggande någonstans, men jag brukar använda såna där sportbagar när jag åker bort.

5. Använder du flip-floppar?
Nej! När jag var liten tror jag dock att jag använde det.

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
Vi storhandlar på Willys en gång i veckan, men behövs komplettering under veckan kan det bli både Hemköp, Ica eller Konsum.

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

Det spelar ingen roll faktiskt.

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Mamma Mia.

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis?
Med en kompis.

10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Det första jag skulle göra är att lösa in mitt lån.

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Jo, det har hänt....

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nä, det har aldrig behövts. Somnar nästan alltid på stört!

13. Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?

Kents senaste....

14. Vilken är världens bästa artist just nu?

Det kan jag inte uttala mig om. Jag har MÅNGA favoriter.

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Nej, jag har inte hört någon hemlighet denna vecka.

16. När var senast någon stötte på dig?
Ja det var väl en 6 år sedan snart, när jag och sambon träffades ;.) 

17. Vad åt du till middag senast?

Chili con carne

18 Använder du huvtröjor?
Nej

19. Kan du vissla?

Nja, litegrann kanske...

20. Vem var den senaste som ringde dig?
Min syster

21. Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?

Inte så mycket för sånt...  

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? 

Det är mycket möjligt....vi människor är ju såna tyvärr

  23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
016

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja, det hände säkerligen. Så länge sen jag var liten ha ha

   25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Det är mycket stort. Tror det är 66 butiker sammanlagt under samma tak.

26. Hur många syskon har du?

Två. En storebror och en storasyster.

27. Är du blyg inför det motsatta könet?

Nej inte mer än för mitt eget kön :-)

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
*skratt* INGEN!  

29. Äger du några popband t-shirts?

Haha! Nä... det var några år sedan sist...

30. När flög du senast?

Oj, det var länge sedan - tror det var 1990, alltså 18 år sedan!!! 

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?

4 stk.

  32. Läser du för skojs skull?
Ja, jag läser mycket.

33. Pratar du några andra språk?
Lite engelska

34. Diskar du din egen disk?

Diskmaskinen diskar....

35. Har du gråtit offentligt?
Det har hänt....

36. Har du en stationär dator eller en laptop?

Stationär.

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?

Inget jag strävar efter, men det jag BEHÖVER lära mig vill jag gärna lära mig.

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Jag har inga tatueringar eller piercingar och VILL INTE HA HELLER!

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

Nej, spelar ingen roll vem som bjuder först.

40. Kan du kasta macka?
Nej

41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nä....  

42. Vad har du med dig in på bion?

Godis, dryck och ibland popcorn :-)

 43. Vem var din favoritlärare och varför?
Pass.   

44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Nope!

45. Vad har du för väder?
Mulet och cirka 10 grader.
 
46. Har du en blogg?
Ja, och du läser just nu på den. ;)

47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Svenska, engelska

48. Gillar du att flyga?
Jag har inget emot att flyga

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Ärlighet och trohet.

50. När sov du senast på golvet?
Det var vääääldigt länge sedan..

51. Vilken är din favoritdrink?

Ingen (dricker väldigt sällan alkohol och händer det så är det i så fall öl, vin eller cider)

 52. Gillar du din boendesituation?
Ja

53. Vilken är din mammas hemstad?

Pass

54. Din pappas hemstad?

Pass

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Helst 8 timmar. Men det händer sällan....

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Fullt upp från morgon till kväll...

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
 Ja - det hände ha ha

58. Vilken är din favoritfrukt?
Clementin

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Ja, lite tänker jag på det. 

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?

41 år ung....

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Nej inte petig direkt, men tycker det är jobbigt att läsa texter där det är MASSOR med stavfel, och utan stycken.

62. Tror du på liv på andra planeter?

Njae, vet inte vad jag ska tro, men det vore rätt coolt om det var så :-)

63. Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
Pass

 64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Nu tror jag inte direkt på Gud, men det ska väl vara en man??

65. Vad var det senaste du åt?

Chili con carne till middag

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

Spelar ingen roll

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Det vet jag inte, men ett av mina namn är efter min farmor iaf.

  68. Gillar du senap?
Ja, stark.

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Nu kan det bara bli bättre.

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

NEJ, aldrig i livet!

71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Ingen aning


72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nej, aldrig!

73. Tycker du om att krama folk?
Ja, men bara de jag känner.

74. Skulle du säga att du är trendig?
Nä, haha!

72. Äger du en digitalkamera?

Ja.

  73. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Ingen vad jag vet.

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Jo, det kan hända...  

75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?

Böcker med verklighetsbakrund...  

76. Tycker du att du är attraktiv?
Min sambo tycker det iaf :-)

77. Vad är du allergisk mot?
Lite mot hö och gräs


78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nä??? varför skulle jag?

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Det har jag ingen aning om!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Härmed utmanar jag alla som vill berätta lite om sig själva!

Kommentarer

  • kakan säger:

    Jag gillar också listor, men den här var i längsta laget.... Kul att läsa i varje fall! Ska fundera på om jag ska anta utmaningen, men det blir nog i en bantad form i så fall. Passande nog... ;-)

    2008-10-01 | 10:34:29
    Bloggadress: http://kakanskilokamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här: