♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Fredag!

Kategori: Allmänt

Nu är det min favoritdag fredag igen :-) Jag har nyss tagit en promenad i det vackra vårvädret till vårdcentralen för att ta prover. Oturligt nog måste jag dit tidig måndag morgon igen, för ett av proverna krävde att man var fastande....

När jag satt och väntade på min tur så hörde jag ett litet barn som grät hjärtskärande och hostade och rosslade om vartannat - och det gjorde så ont i mammahjärtat mitt. Jag har blivit så oerhört känslig sedan jag blev mamma själv - av att se/höra barn som är ledsna - speciellt om det är p g a att de är sjuka eller har ont någonstans - för att inte tala om de har någon allvarlig sjukdom....jag ville bara hem och krama om min lilla tjej - precis som att jag på något omedvetet sätt trodde jag kunde trösta det ledsna barnet...

Jag är säker på att ni som själva är mammor känner igen er....

Nu ska vi strax in till stan och äta sen lunch - det blir på ett ställe som har jättegoda hamburgare - mums! Vi brukar "lyxa" till det lite på fredagarna med lite skräpmat he he

Sedan får vi se vad resten av dagen har att erbjuda. Vi ska hyra en film till ikväll iallafall, skulle vilja se "Patrik 1,5" om vi får tag i den.....

Någon som har något annat bra filmtips?? (Det blev Patrik 1,5)

Kommentarer

  • Kia säger:

    Ja, visst är det hemskt att se andra barn lida. Gör lika ont som det vore ens egna. Vi ska som vanligt oxå lyxa till det idag! Myway och hamburgare! Ska bli jättegott! ;)

    Hoppas ni får en trevlig kväll och helg!

    Kram kram

    2009-04-03 | 14:52:42
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Sanna säger:

    Jo visst är det så det gör så väldigt ont i en...

    Visst är det skönt med promenader när man har ett mål ibland blir jag less när det är samma runda.. Känns bättre när man har något att gå till..



    Låter jätte mysigt med lunch, som du är så värd..



    Filmen är jätte bra, tycker om skarsgård (hur stavas det) Jo du ideer har de alltid och min son tycker allt passar hans mamma tydligen.. Hur ska de sluta.. =)



    Ha nu så mysigt jag funderar också på att hyra film..



    Kramar om dig massor vännen..

    2009-04-03 | 15:16:55
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja, tänk vad olika vädret kan vara inom vårat avlånga land! Nu är det riktigt skitväder här uppe. Man blir riktigt deprimerad när man tittar ut. Så jag håller verkligen tummar och tår nu att det ska vända, så att det blir fint, härligt, varmt och soligt väder till påsk! =)



    Hoppas att du har det bra och att du får en jätte fin och mysig helg i helgen!



    Kram kram

    2009-04-03 | 19:20:51
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Malin säger:

    Nej nu blev det ju jätte fel! det var ju jag och inte Nina som skickade komentaren nyss ;) Hon hade ju varit här och fingrat, så det blev ju fel! :p

    2009-04-03 | 19:22:22
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Tittar in för att önska trevlig helg, låter som en bra dag men lite skräpmat å film. Stor kram!

    2009-04-03 | 21:10:08
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Önskar dig en jätte trevlig helg!

    Dom flesta familjer verkar ha som tradition att lyxa till det på fredagar!

    Vi fick middag av Malin och LG, grillat! Mums!

    Vi äter väldigt sällan ute i denna familj!

    Så jag brukar passa på och äta skräpmat med Malin ibland då Mikael är borta på jobb =)



    Kram kram

    2009-04-03 | 23:28:18
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: