♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Jag har testat en glassnyhet idag.....

Kategori: Allmänt

Ben & Jerry's Wich

Ben & Jerry´s wich: Mjuka cookies med chokladbitar och vaniljgräddglass och bitar med chokladsmak emellan.

Jag hade väldigt stora förväntningar eftersom jag hört så mycket gott om Ben & Jerry´s glass. Har dock aldrig smakat den glassen själv, men nu tänkte jag att jag skulle prova när den här nyheten dök upp i glassdisken.

Blev dock besviken. Inget märkvärdigt alls. I mitt tycke kan man lika gärna köpa en GB sandwich för 14 spänn istället för att punga ut med 25 spänn för denna glass, som i mitt tycke påminde starkt om GB sandwich. Var dessutom lite för mycket kaka och för lite glass.

Så man kan säga att det blev tummen ner från mig...och framförallt tummen ner för att den är så dyr vilket även Ben & Jerry´s glassbägare är. 50 kronor för en liten bägare!?

Någon som hunnit provat den? Vad tyckte ni?

Kommentarer

  • Malin säger:

    Funderade på att prova den häromdagen men valde nogger mint istället på grund av priset. Nogger mint var ingen direkt höjdare den heller, smakade bara mint o inte alls choklad.

    2009-04-06 | 19:46:25
    Bloggadress: http://malinjoe.blogg.se/
  • Bantarbritta säger:

    Jag har inte testat den, har också backat pga priset... ;) Men RIKTIGA B&Js är gudomlig... så det är nog bäst att inte prova, man fastnar. Sambon trodde inte heller att den skulle vara värd 50 spänn för en förpackning, men kan tala om att han nästan är mer fast för B&Js än vad jag är nu. ;) Det som är bra är ju att man inte unnar sig en sån allt för ofta... :D

    Fossil Fuel och Chocolate Fudge Brownie är mina favoriter, chokladälskare som jag är, men de har massor av andra goa smaker. :p

    2009-04-06 | 20:40:52
    Bloggadress: http://bantarbritta.blogg.se/
  • Nathalie säger:

    Vanlig B&J går inte att jämföra med denna! Brownie, Cheesecake & Cookie dough är klara favoriter;)

    2009-04-06 | 22:36:17
    Bloggadress: http://nattaliiin.blogg.se/
  • Therese - Lurans blogg säger:

    Ääääälskar den riktiga B&J, men jag har hört alla som testat mini kakan att den inte får godkänt, så jag hoppar den å unnar mig vanlig när jag väl kommer över den - finns ju nämligen inte här i Dorro, som tur är ;-P!



    Här kommer ett gäng snoriga kramar från oss!

    2009-04-07 | 08:10:37
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: