♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Påskafton lider mot sitt slut.....

Kategori: Allmänt

En av de saker jag uppskattar enormt med mitt nya hemlandskap Sörmland; är att det är så otroligt vackert - speciellt om våren och sommaren. Blommande fruktträd tycker jag fortfarande är rätt så exotiskt; trots att jag nu bott här i 6 år. Det är väl så när man är uppväxt i Norrlands inland där det är vinter halva året ;-)

Idag har vi varit hos svärföräldrarna och ätit påskmiddag: lammstek provencale - och det var himmelskt gott!! Till kaffet blev det min och dotterns påskkaka som vi bakade igår :-)

Vädret har varit nästan försommaraktigt idag; 17 grader i skuggan och strålande solsken.

Tog ett par bilder från deras trädgård:



Rabarberknopparna börjar skjuta upp; om låt oss säga 3-4 veckor cirka så kanske man kan baka vårens första rabarberpaj!




Det knotiga lilla trädet är ett äppelträd - inom kort kommer det blomma vackert :-)






Den här "busken" kommer jag inte ihåg vad den heter; men när den slagit ut helt är den full av gula blommor/blad...

Nu väntar vi på att Postkodmiljonären ska börja, och därefter Robinson. En mysig hemmakväll med andra ord :-)

Ha en trevlig påskaftonskväll!

Kommentarer

  • Kia säger:

    Åh, vad avis jag blir när jag ser bilderna. Här går jag och tittar efter tussilago på vägkanterna. ;) Än har jag ingen sett! skratt

    rabarber. Gud så gott! Hoppas ni har en trevlig kväll!

    Kram

    2009-04-11 | 20:19:15
    Bloggadress: http://4barnsmamma.blogspot.com
  • Nina säger:

    Oj, snacka om skillnad.. Man kan ju inte tro att vi bor i samma land!

    Vi har haft en väldigt trevlig påskafton!

    Här äre det jätte mycket snö!

    Men nu vill jag att snön ska försvinna!

    Vill ha sommar och sol!



    Ha en mycket trevlig hemmakväll. Vi tittar på Robinson vi oxå!



    Kramen

    2009-04-11 | 20:20:23
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja angående fjäll vädret så har du rätt!

    Man vet ju aldrig va det blir för väder!

    Det kan ändras fort!



    Jo namnet Sam hårfager passar perfekt till vår lilla kille!



    Sov så gott!



    Natti natti

    2009-04-11 | 21:50:26
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: