♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Tror jag har blivit smittad....

Kategori: Allmänt



.........av bloggtorka-viruset som råder lite varstans i bloggvärlden just nu ;-) Finns visst inget vaccin emot smittan ännu, så det är bara att ta det som det kommer ;-)

Jag har blivit liksom handlingsförlamad; vet inte vad jag ska skriva om. Vardagen har ju rullat igång så det händer ju inte så mycket just nu; annat än vardagsrutiner. Men nu fick jag ju iallafall bloggtorkan att skriva om *skratt*

Nä gud, förlåt mig, vad jag svamlar!

Olivia har ju börjat dagis och hon stortrivs där! Man kunde inte tro att det var 10 veckor sedan sist när man lämnade henne där i tisdags morse. Hon gick in som ingenting....och igår när jag skulle hämta henne så såg jag henne innan hon såg mig så jag sade lite glatt "Hej Olivia!" - och när hon såg mig så hade hon en obetalbar min och utbrast "nääää" . Hennes ansikte sade "men varför kommer du nu redan??"  *skratt*   Men det är sååå sköönt att hon reagerar så, det är ju ett kvitto på att hon trivs där. Hade inte varit roligt om det varit tvärtom!

För mig går det rätt så skapligt. Har inte blivit några promenader den här veckan, förutom till och från dagis, *shame on me* - men jag har iallafall skött maten bra, med regelbunda måltider.  Visst - det har slunkit ner onyttigheter också - men i det stora hela klart godkänt. En sak i taget var det ju...

Jag SKA ta tag i promenaderna också; men den här veckan har jag haft fullt upp härhemma. Det har "rasat" ihop lite under ledigheten; jag har bl a sorterat och rensat papper. Så skönt att fixa i ordning saker och ting; man får sån energi av det och får sån lust att ta tag i resten! Jag måste inom en snar framtid rensa ur Olivias garderob också; mycket urvuxet som måste lämna plats för nya kläder inför hösten. Hon växer som ett litet ogräs ;-)

Nej, nu ska jag plocka undan lite. Alldeles nyss åt jag en väldigt improviserad lunch bestående av en portion kokt pasta som jag rörde ner lite rester från gårdagens tacomiddag i: en klick tacofärs, en klick creme fraiche med chilismak, lite riven ost. Det kan man väl kalla lågbudgetlunch?? Lyxfällans programledare skulle nog applådera, tror ni inte? ;-)



Det var jättegott i all sin enkelhet :-)

Kommentarer

  • Therese - Lurans blogg säger:

    Det SÅG iaf rasande smaskit it :-) Kram

    2009-08-20 | 13:07:33
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • (¯´·.°·. Jenniiz . ·°.·´¯) säger:

    Hej!!

    Är oxå i tagen att gå ner - men tycker att allt är en mardröm. Surfar nu runt i hopp om att hitta motivationen om att andra lyckas!!



    kram

    2009-08-25 | 11:10:43
    Bloggadress: http://jenniisweightloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här: