♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Julen 2009 & lite annat smått o gott....

Kategori: Allmänt

Ja så var julen slut för denna gång.....eller hur var det nu igen...? ;-) Nåja, hursomhelst så har vi haft en riktigt fin jul. Tomten kom med julklappar till oss alla, fast mest till Olivia förstås :-) Men jag fick också klappar som jag är mer än nöjd med: bl a pengar, presentkort på Dimoda (inredningsbutik med massor av fina prylar jag gått och suktat efter), presentkort på Kicks, och lite annat smått och gott.

Idag tog jag en del av julklappspengarna och köpte en extra julklapp till mig själv:



....nämligen denna läckra väska med nitar från Lindex! Såg den före jul, och det var kärlek vid första ögonkastet :-)

Olivia fick många bra julklappar; bl a fick hon en ny snowracer och ett barnskidset (nybörjarskidor kan man säga), som hon redan hunnit inviga:



Skidorna är vita så de försvann visst i snön, men oj vad roligt hon tyckte det var att åka skidor :-)



Nya snowracern

Lite bilder från julafton hos farfar och farmor:



I väntan på tomten....ska han komma eller inte?



Jodå, till sist kom han - med en stooor säck med julklappar varav det mesta till Olivia och hennes storebror, som dock kom först på juldagen. Olivia gav tomten en liten julklapp också, men hon var så snabb så jag hann inte fånga henne på kort :-))
 




Imorgon ska vi åka skridskor om det inte blir alltför kallt. Olivia har lov i hela två veckor till, och det är riktigt mysigt att bara få ta dagarna som de kommer och umgås med henne, utan stress och jäkt och tider att passa. Hennes storebror är också hos oss. Han kom på juldagen och stannar till nyårsafton som han firar med sin mamma i år.

På tal om nyårsafton; det var inte förrän helt nyligen det slog mig att vi faktiskt går in i ett nytt årtionde! Kanske man ska knåpa ihop en liten krönika från 00-talet. Mitt liv är ju totalt annorlunda idag jämfört med för 10 år sedan; hade jag vetat nyårsafton 1999 att jag om 10 år skulle sitta på en ort 65 mil hemifrån med en underbar sambo och en underbar dotter på 5½ år - jaa då hade jag nog bara skrattat och trott att det varit en dröm :-))

                                Nej, nu är det på tiden att jag slutar medan ni orkar läsa!

                                KRAM på er!
                               




Kommentarer

  • Andrea säger:

    Supersnygg väska:) Tyckte det var så fint det sista du skrev om att hade du vetat 1999 att om 10 år skulle du ha en underbar sambo & dotter så skulle du skrattat:P Blev lite rörd.



    Kram på dig/er<3

    2009-12-29 | 00:10:24
    Bloggadress: http://livetenligtdregan.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Ja, tänk så mycket fint som hänt de sista 10 åren - och så mycket härligt som väntar de kommande 10 åren ;-) Men som du skriver, största gåvan är att leva i nuet å njuta av det - ska ajg med bli bättre på! Kram

    2009-12-29 | 11:39:33
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Ajax apelsin bunkrade jag på Dollar Store + en vår variant med vårblom - perfekt framöver :-) För nu när det är nästan 30 grader ute så längtar man allt till våren och ljusare tider... Kram!

    2009-12-29 | 14:32:03
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Men vilka fina julklappar Olivia har fått! Det va inte illa =)

    Kan tänka mig att hon va överlycklig!



    Sam och melvin har fått massa fina saker oxå!



    Ja tänk att det är ett nytt årtionde på ingång!

    Mycket har hänt under dessa 10 år även i mitt liv!



    Nu är tyvärr Sam jätte förkyld. Tycker sååå synd om han =(



    Många kramar till dig!

    2009-12-29 | 15:43:03
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Verkar som om julen var riktigt bra.

    Ja du, tänk vad som hänt de sista 10 åren och tänk hur livet kan förändras på det mest konstiga sättet. Det kan ju bli raka motsatsen på hur man själv tror att det ska bli, fniss.

    Din krönika kan bli riktigt spännande.

    Hoppas att ni får njuta av sköna dagar innan julhelgen är över på riktigt. Kram till dig <3

    2009-12-29 | 18:20:14
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Andrea säger:

    Ja eller hur:P Tyckte d var rätt komiskt att svaret kom så fort. haha, ibland krävs det att man blir lite arg.

    Jag och Sanna ska göra smörgåstårta här hemma hos mig, käka och senare på kvällen köra till Borga och räkna ner till ett nytt år:) Vad tänker ni hitta på då?

    Kram

    2009-12-30 | 16:26:19

Kommentera inlägget här: