♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Idag har.....

Kategori: Allmänt

.....vi varit och tittat på Lucia-firande i kyrkan i byn där bonussonen går skola. Det var jättemysigt och så vackert :-) Det var 6:orna som lussade och det var verkligen stämningsfullt för Lucia hade levande ljus i sin krona och tärnorna i sina händer, dessutom var det ju på morgonen när det fortfarande var mörkt ute, och de sjöng gudomligt vackert :-)

.....jag varit ute och promenerat och lyckats halka på en isfläck, så om någon händelsevis kände av något jordskalv så var det bara jag som ramlade :-)) Jag var dock lika fort uppe igen, tycker det är så jäkla skämmigt att drutta omkull ;-) Tror det gick bra iallafall, fast jag börjar få lite värk i höger sida armen och neråt, som träningsvärk..

....jag och Olivia haft pepparkaksbak nr 2. Ja rättare sagt var det mest Olivia som bakade. Hon tycker det är precis lika roligt som jag tycker det är tråkigt att baka peppisar ;-) Det enda positiva är doften; luktar verkligen JUL!



Första plåten på väg in i ugnen

....har Olivia och jag klätt vår lilla bordsgran och satt belysning i den. Vi brukar nöja oss med den eftersom vi alltid är borta på själva julen, och dessutom är den nog så mysig. Det sitter nog inte i storleken :-) Vi har också "smugit fram" lite mer julpynt, bl a i form av en och annan tomte. Olivia är ju så pass stor nu att hon också har lite åsikter om hur vi ska pynta, och fick hon bestämma helt och hållet så skulle nog allt innehåll i jullådorna plockas upp *skratt* men men...vi möts på halva vägen var kan man säga ;-)

....vi även fixat och skickat iväg julkorten....

....jag en ganska dålig dag. Trött som sjutton och lite allmänt less/låg, så med tanke på det så är jag iallafall nöjd med att jag åstadkommit ovanstående saker...:-)

                         Trevlig kväll på er!!

                                     





Kommentarer

  • Sockenvägens Söta säger:

    Oj så effektiva ni varit idag, mys med gran å pepparkaksbak - å tur att du itne slog dig ordentligt när du halkade, kan j ufaktiskt slå sig sönder å samman när man halkar...

    Å tack goa för gratulationen, suger på karamellen att få 15 pix som från ovan, finns hål att stoppa i. Blir nog att avböja å då spar man ju på utgifter för både resa, boende och kläder - istället kan vi unna oss att bo på hotell närmare hemmet när bebben väl är född :-) Väl så bra lösning känner jag! Stor kram, nu måste jag bänka mig för Ullared!

    2009-12-14 | 20:08:27
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: