♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Lucia

Kategori: Allmänt



Igår var vi på Lucia-firande på dagis; och som vanligt var det så fint :-) Finns väl inget finare än att höra små dagisbarn sjunga :-) Dessutom fick de "stora" barnen (5-åringarna) läsa var sin vers, och Olivia och en tjej till läste "När tredje ljuset brinner...."

Jag tycker de var så duktiga som kom ihåg texten, som de bara haft ett par dagar på sig att öva in! Dessutom var det så roligt att Olivia vågade gå fram med den andra tjejen inför en så stor publik som alla vi föräldrar utgjorde. Hon har nämligen varit en rätt blyg tjej förut, men nu har hon utvecklats och blivit mera "framåt", och det är jag så glad för.

Inte för att det är något fel med blyga barn, men jag tror det blir lättare att klara sig i livet om man lyckas bearbeta blygheten - speciellt Idag när världen blir tuffare och tuffare och man många gånger bokstavligen måste armbåga sig fram i livet.

Jag var iallafall jättestolt över min lilla gumma :-)

Skulle så gärna vilja lägga ut en bild på det fina lucia-tåget men jag avstår av förklarliga skäl. Kanske inte alla som uppskattar om de märker att deras barn blir utlagda på nätet, men så här såg iallafall min lilla tomtetjej ut. Hon var klädd i tomteklänning och tomteluva:





                     Härmed passar jag på att önska er alla en trevlig helg & Lucia!

Kommentarer

  • Sockenvägens Söta säger:

    Hi, hi nog hade ni en humanare tid alltid - men det var så vackert med marschaller och lyktor utanför dagiset och oj, oj säger jag bara så rörd jag blev, vilken stämning och julefröjd att se de små!!! Förstår att du är stolt över din tomtenissa, vem skulle inte ha varit det'?! Bra att VÅGA, det öppnar upp mycket senare i livet. Stor kram till dig vännen och en underbar helg önskar jag er!

    2009-12-11 | 13:50:56
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • hemma hos Bus säger:

    Det var mig en söt liten tomtegumma. Jag kan förstå att du är stålt och med all rätt slka du vara det.

    Hoppas att du har det lagomt stressigt i nalkande juletid.

    Ska ni uppöver nåt snart?

    Må så gott. Kram

    2009-12-11 | 14:29:13
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Sockenvägens Söta säger:

    God kväll i stugan! tittar bara in för att tacka för tipset, viste inte att den var en perenn, då känns det ju toppen att köpa den, för då är det ju inte en slit och slängblomma! Så tack för det! Lämnar en stor kram, hoppas ni får en fin lucia i morgon!

    2009-12-12 | 22:04:48
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sockenvägens Söta säger:

    Hi, hi såg just din kommentar om handspriten å den är klockren!!! 2009 var det år då alla gick omkring och luktade "dagen efter"...

    2009-12-12 | 22:31:28
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: