♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Vad ska jag sätta för rubrik?

Kategori: Allmänt

Nu är det på plats med en liten uppdatering, tycker ni inte?

Har väl inte hänt så mycket nytt på fronten sedan i söndags när jag skrev sist. Jag skrev väl att vi vaccinerades då? På kvällen fick både jag och mannen en stark smärta i armen, och det sitter fortfarande i, om än i svagare form. Verkar vara mer regel än undantag att man får ont i armen efteråt. Dock har vi förskonats från feber och andra biverkningar.

Annars håller jag på och städar och fixar lite härhemma, och idag har jag sent omsider strukit och satt upp julgardinen i köket - en söt och röd liten sak med vita konturhjärtan i nederkant. Har även en matchande duk på köksbordet. Det är dock bara i köket jag har julgardiner. Nu har jag dock blivit mer och mer kär i shabby chic-trenden som råder så nästa år tror jag det får bli en "vit" jul - iallafall inomhus. Utomhus är den tyvärr nästan alltid grön här.

Gjorde även ett fynd på en ICA-affär idag. Har ju varit ute efter en vit amaryllis men bara sett röda, men så fann jag vita idag till det facila priset av 39 kronor!! Mycket billigare än så kan man ju inte få. Så nu ser jag fram emot att de vita, vackra klockorna ska slå ut :-) - och snart slår hyacinten i min nyinköpta vita hyacintvas ut. Köpte den för snart en vecka sedan och det verkar som att de tar längre tid på sig att slå ut i vaser än om man sätter dem i jord; men snart får jag njuta av doften! Här ska dofta hyacint hela december - älskar den doften!!

Ikväll har jag och Olivia pysslat lite med dagens present i hennes paketkalender. Den bestod av en liten tub lim, en burk med gröna snöstjärnor, en burk röda stjärnor och en burk lila glitter! En av alla superbra saker jag beställde från Svensk paketkalender. Olivia blev superglad, hon älskar verkligen pyssel i alla dess former. Jag skulle hälsa tomtenissen att hon blev jätteglad :-)

Vi gjorde bl a några vackra julkort. Det är ju riktigt kul att pyssla. Har ju aldrig varit någon pysslare men nu får jag ju anledning när jag har en pysseltokig dotter hi hi

Jag har gjort som så att jag (istället för att sätta upp alla 24 paket på en gång) sätter upp ett paket på rätt siffra varje kväll när hon somnat, och så har jag sagt att en liten tomtenisse kommer om natten och sätter upp paketen. Den riktiga tomten kommer ju på julafton. Hon tycker det är så spännande så igår kväll hade hon jättesvårt att somna för hon längtade tills det blev morgon och hon skulle få se paketet. Hoppas det går bättre att somna ikväll.

Det är så roligt att se glädjen i hennes ögon när hon får de små paketen; och så är det ju så himla mysigt så länge de tror på tomten. Ibland har jag tänkt om det egentligen är så schysst att "ljuga" om tomten, men herregud - jag minns ju själv vad jag tyckte det var spännande med tomten när jag var liten, och jag har då inte tagit illa upp om den lilla "lögnen" när jag var liten :-)

                             Hur tänker ni kring detta? Säger ni till era barn att tomten finns på riktigt?

 P.S. Förlååt att jag blivit så dålig att lägga ut foton! Ska försöka skärpa till 
 mig lite! Det är ju mycket roligare än bara en massa text! D.S

Kommentarer

  • Sockenvägens Söta säger:

    Så gulligt, låt henne tro på tomten, för en vacker dag gör det sig liksom självt... jag minns med glädje den spänning man kände tack vare tomten, vill att alla barn ska få uppleva det!!! Stor kram till dig vännen

    2009-12-02 | 12:17:31
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Nina säger:

    Ja jag säger till Melvin att tomten finns!

    Men att det finns hjälpredor som klätt ut sig till Tomten. Han börjar bli så stor nu så han ser ju att det är maskar dom har på sig!

    Men han tror på det jag säger för innerst inne tror jag faktiskt att det finns EN riktigt tomte!

    Melvin älskar ju dessa adventspaket. På måndag kommer han hem igen så då ska adventskalendern va på plats!

    Hoppas allt är bra med dig/er!



    Kramar från ett vintrigt norrland!

    2009-12-02 | 15:39:37
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese säger:

    Vad msyigt det låter! Att bara sitta och pyssla! Kram

    2009-12-02 | 16:18:44
    Bloggadress: http://thereseofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här: