♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Jag har blivit utmanad.....

Kategori: Allmänt

.....av Malin!

20 saker på A (som i Anna)

Regler: Det här är svårare än du tror! Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som taggade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

1. Vad heter du?: Anna (jaa, Vendela är bara mitt "artistnamn" ha ha)

2. Ett ord på fyra bokstäver: Allé

3. Flicknamn: Angelika

4. Pojknamn: Anders

5. Yrke: Ambulanssjukvårdare

6. Färg: Apelsingul (?)

7. Klädesplagg: Anorak

8. Mat: Aladåb

9. Sak i badrummet: Avlopp

10. Plats/stad: Aberdeen

11. En orsak att vara sen: Avåkning

12. Något man skriker: As

13. Film: Anna Karenina

14. Något man dricker: Apelsinjuice

15. Band: Alcazar

16. Djur: Apa

17. Gatunamn: Aspirantgatan

18. Bil: Alfa Romeo

19. Sång:  ABC med Anna Book

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Allsång

YES - jag klarade det till slut! Men klurigt var det!

Utmanar i min tur ALLA som känner sig MANADE :-)  Släng i så fall in en kommentar här så jag kan gå in och läsa era svar :-)

 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Ambulanssjukvårdare? Det är faktiskt jag med sen 15 år tillbaka. Fast i juni är jag amb sjv med ssk kompetens (man kan ju inte svika sin gamla titel fniss)

    I morg ska jag påbörja ett nytt projekt och det handlar om livsstil och den här gången då jäklar...Undrar hur många gånger jag har lovat mig det, men den här gången...

    Trevlig helg och kram till dig

    2009-02-20 | 22:19:18
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com
  • Malin säger:

    Det där gick ju bra! =) Roligt att se vad alla svarar och kommer på på sina bokstäver!

    Ha en fin helg du med! =)



    Kram kram

    2009-02-20 | 23:06:46
    Bloggadress: http://malincatarinas.blogg.se/
  • Undrande! säger:

    Hmm? Apelsingul? Är inte apelsiner Orange?

    Trevlig helg.

    2009-02-20 | 23:15:43
  • Vendela säger:

    Svar till Undrande: Jovisst är apelsiner orange, men orange är ju en variant av färgen gul, så precis som man kan säga ljusgul kan man ju säga apelsingul, eller hur? :-)



    Trevlig helg på dig med :-9

    2009-02-21 | 09:56:37
    Bloggadress: http://vendelasextioatta.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jo du, det gjorde jag allt men det var redan försent då...Jag läste ditt inlägg igen å då förstod jag att jag hade tappat mig. Det får man bjuda på ibland. Ha en bra dag å kram till dig.

    2009-02-21 | 12:04:47
    Bloggadress: http://ulriksfors.blogspot.com

Kommentera inlägget här: