♥ Vendelas liv ♥

Deus, dona mihi serenitatem accipere res quae non possum mutare, fortitudinem mutare quae possum, atque sapientiam differentiam cognoscere.

Svacka

Kategori: Allmänt

Jag har kommit in i en djup svacka; både fysiskt och psykiskt. Har ju min "grundåkomma" i botten, som jag är långtidssjukskriven för, en stressrelaterad sjukdom kan man säga - vill nämligen inte gå in för mycket på den biten...

Men jag är fortfarande tröttare än tröttast, och känner mig nedstämd och har ingen energi att ta tag i alla saker som egentligen skulle behövas. Känner mig i princip handlingsförlamad för tillfället. Alla mina krafter uppbådas just nu till hem och familj; de saker man "måste" göra för att det ska gå runt så att säga. Tur att jag har en så himla fin, kärleksfull, omtänksam och hjälpsam sambo <3

Men men - efter natt kommer dag, efter vinter kommer sommar.....även denna svacka går över inom sinom tid.

Min viktkamp ligger för tillfället i träda också som ni säkerligen märkt, men det är bara tillfälligt. Håller på samla motivation inför att ta upp kampen igen, bl a genom att jag just nu läser boken "Gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi".

Idag har jag varit till frissan och klippt mig. Känns skönt att få känna sig lite finare igen. Passade även på att handla lite nya kläder till mig från Lindex för presentkortet jag fick i julklapp av min käre sambo; ett par toppar och ett par byxor - samt handlade lite kläder till dottern på Kapp-Ahl. Får se om hon godkänner dem när hon kommer hem från dagis ;-)
Annars är det bara att åka och byta - hon har en mycket bestämd vilja redan vilka kläder hon gillar och inte gillar - det går inte längre bara att handla vad JAG tycker om ;-)

Jag vet att jag är dålig på att blogga just nu och jag är dålig på att kommentera i era bloggar som jag brukar också - men jag brukar kika in till er då och då :-)  Jag är så glad att jag har er bloggvänner - ni betyder jättemycket för mig!!

Nä, nu ska jag ta och bege mig till dagis och hämta hem min dotter :-)

Kram på er allesammans!



.........visst stämmer det bra?

Kommentarer

  • Nina säger:

    Det där va ett väldigt bra ordspråk som stämmer till 110 %!! Hoppas att det ljusnar i ditt liv snart! Inte kul att va små deppad och ha det jobbigt! Vet verkligen hur det är. För några år sedan blev jag sjukskriven pga panikångest och depression (eller hur det stavas) Det va då ingen kul tid i mitt liv! Usch, en himla tur att jag tog mig ur det! Stora soliga kramar till dig <3

    2009-02-25 | 14:33:53
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se/
  • Therese säger:

    Vad jobbigt, hoppas det vänder snart för dig vännen. Och vilken tur att du har en förstående sambo och gullig dotter - familjen är underbar när det gäller att ge en kraft och energi att orka med livet i stort! Jag tackar min lyckligastjärna varje dag för min familj...



    Hoppas du kommer på banan snart igen, för jag behöver någon sporre. Själv har jag just tagit en nystart, börjat om att se över matvanor och motion. I dag är dag nr 3 utan socker - och det är en kamp som ajg vill gå vinnande ur!



    En stor styrke kram kommer här till dig!



    2009-02-25 | 15:43:04
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Vännen jag förstår vad du menar, har något liknade går ner ofta i svackor är lite i en sådan just nu.. Men de blir bättre och blivit bättre sedan jag gått ner i vikt.



    Sedan vet jag av egenefarenhet att långtidssjukskrivning gör det inte bättre. Har själv varit sjukskriven i många många år, skolan har hjälpt mig mycket att just komma ut och träffa andra människor.



    Hoppas att de släpper för dig, vill bara skriva att jag förstår dig och det är inge kul att vara i det..



    Men jag tycker att du gjorde en bra grej idag klippte dig och handlade lite åt dig själv.. hoppas du kände dig lite pigare efter det..



    Du är lika underbar blogg vän du med, glöm inte bort det..



    Ger dig en bamse kram vännen..

    2009-02-25 | 20:02:36
    Bloggadress: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: